De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Achab
Achab
Naam Achab
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Opzichter
Werknemer(s) Gravers
Gestorven in De Woestijn
Doodsoorzaak Hart begeving
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Gouden Masker
Laatst gezien Het Gouden Masker
Verschijningen 1

Achab verscheen in Het Gouden Masker.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ergens in zijn leven begon Achab als opzichter te werken. Hij was bijgelovig, daarom geloofde hij ook in de legende van het Zandspook. Dat zou na zonsondergang in de Woestijn naar voedsel zoeken. Achab kreeg van Melchisedek de opdracht om met een handvol mannen in de woestijn naar sporen van een oude beschaving te zoeken[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Toen hij in de avond het met het werk wilde stopzetten, weigerden zijn gravers om te stoppen. Ze luisterden niet naar zijn verhalen en gingen gewoon door. Niet lang daarna viel het Zandspook hen aan. Alleen Achab kon ontsnappen en rende voor zijn leven. Onverwacht bleef het monster achter, waardoor Achab uiteindelijk bij een kampvuur in de omgeving aankwam. Daar ontmoette hij Johan en Chuk. Hij vertelde de twee mannen wat er was gebeurd, hierna ging Johan zelf op onderzoek uit. Achab bleef bij Chuk, maar niet lang daarna begaf zijn hart het. Wat hij meegemaakt had was hem teveel geweest[1].

Na zijn dood[]

De Tempeliers kwamen samen met Johan mee naar het kamp. Op dat moment was Achab al even dood. De Tempeliers, Johan en Chuk wilden het raadsel oplossen en gingen op zoek naar het Zandspook. Ze vonden het monster bij toeval, waarna ze het met een kanon beschoten. Het Zandspook werd dodelijk getroffen. Hierdoor was Achab's dood gewroken[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Achab is een Hebreeuwse jongensnaam en betekent "broeder van de vader".

Persoonlijkheid[]

Achab was een bijgelovige man. Zo geloofde hij in tegenstelling tot zijn werknemers in de legende van het Zandspook.

Kracht en sterkte[]

Achab was geen vechter. Daarom droeg hij ook geen enkel wapen bij zich.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Achab.
Advertisement