De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Alan
Alan
Naam Alan
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Soldenier in Camelot
Werknemer van het Veemgericht
Doodsoorzaak Dolk in de rug door Gandolf
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Veemgericht
Laatst gezien Het Veemgericht
Verschijningen 1

Alan verscheen in Het Veemgericht.

Biografie[]

Eerder leven[]

Alan werkte als soldenier op Camelot. Hij had hoge speelschulden, wat de leden van Het Veemgericht wisten. Ze hadden hem in hun macht en lieten hem voor hen spioneren[1].

Moordpoging op Johan van Horst[]

Toen Alan Merlijn en Johan van Horst afluisterde, kwam hij erachter dat Johan een onderzoek naar het Veemgericht ging instellen. Alan trok andere kleren aan en volgde Johan ongemerkt naar het grondgebied van Hugo van Drakesteyn. Hugo werd onlangs door Het Veemgericht vermoord, Johan wilde de andere familieleden beschermen. Alan zag dat Johan een kamer in de herberg nam en besloot hem daar in de avond op te wachten. Johan kwam laat in de avond naar zijn kamer, waar Alan hem aanviel. De aanslag mislukt, Alan kon nog net vluchten. Hij rende over de daken achtervolgt door Johan. Zijn opdrachtgever Gandolf, wilde niet dat Johan hem levend in handen kreeg en werpt zijn mes naar Alan. Dodelijk getroffen viel Alan op de grond, zijn opdrachtgever kon hij niet meer verraden[1].

Na zijn dood[]

Door het ingrijpen van Johan en Ramona kwamen de belangrijkste leden van het veemgericht om het leven. Gandolf kwam net als Alan door een mesworp om het leven, zo was zijn dood gewroken[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Alan.
Advertisement