De Rode Ridder Wiki
Advertisement

Alleenstaande strips zijn strips die alleen staan in De Rode Ridder stripreeks en waar niet meer naar verwezen wordt in eerdere of latere strips. Dit heeft niet met de tijdlijn te maken, maar met de personages, voorganger of vervolg van de strips.

Alleenstaande strips[]

Originele reeks[]

Karel Biddeloo's reeks[]

Nieuwe reeks[]

Tijdelijk[]

Vroegere alleenstaande strips[]

Strips die linken naar een andere strip[]

Originele reeks[]

Karel Biddeloo's reeks[]

Nieuwe reeks[]

Wetenswaardigheden[]

  • Alleenstaande strips zijn vooral de strips die niet linken met een andere strip via een personage (Bahaal, Indigo, Demoniah, Yorimoto, Hugo Pynnock, Lancelot, Merlijn) of een vervolg of voorganger.
  • De nieuwe reeks heeft de meeste strips gelinkt naar andere een personage, vervolg of voorganger. Er zijn maar geen strips die niet linken naar een andere strip via deze manier.
  • Martin Lodewijk had geen alleenstaande strips geschreven.
    • Aan het begin van de nieuwe reeks was De Grot van de Beer een aantal jaar een alleenstaande strip van Martin, totdat Doodbrenger uitkwam.
  • Met Masker en Zwaard en Fata Morgana hadden beide kenmerken van een alleenstaande strip, maar beide album hadden terugkerend personages (Merlijn en Gonzaga die in allebei de albums genoemd werden), waardoor dus dit niet het geval was. Malivar verscheen in Met Masker en Zwaard en het vervolg, De Terugkeer waarin meerdere terugkerende personages verschenen.
Advertisement