De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Ancestra
Ancestra
Naam Ancestra
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Haarkleur Grijs
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Lid van De Heksenkring
Gestorven in Het Grimpen-moeras
Doodsoorzaak Bij de giftige slangen het water ingeduwd door Delphina
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect 1[1]
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Heksenmeester
Laatst gezien De Heksenmeester
Verschijningen 1

Ancestra verscheen in De Heksenmeester.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ancestra was een heks. Ergens in haar leven werd zij lid van de heksenkring van Basilius. Ancestra was de oudste van de twaalf heksen. Net als de anderen van de groep was Ancestra verslaaft aan een toverdrank van Basilius, hierdoor volgden de keksen al diens bevelen op. Vanuit hun schuilplaats in het Grimpen-moeras, voerden ze de plannen van Basilius uit. Hierbij zetten zij onder andere boerderijen in brand[2].

De jacht op Dom Perinjon[]

Koning Carolus en bisschop Crispijn wilden weten wat er in het moeras gebeurde, daarom stuurden ze er beiden een spion heen: Dom Perinjon en kapitein Knastl. Dom Perinjon was de eerste die door de heksen ontdekt werd, en dus ook de eerste spion die door de heksen vermoord werd. Na de moord op Dom Perinjon doodden ze ook Knastl[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Later in hun schuilplaats riep Basilius hun leider op: de demon Asmodeus. Dit was de eerste keer dat Ancestra en de andere heksen hun meester zagen. Daarna vierden ze een feest. Ondertussen kwam Johan van Horst dicht bij de schuilplaats en liet een verstopt belletje rinkelen. De heksen namen de ridder gevangen, waarna zij hem boven het water ophingen. Nadat Basilius en de anderen al vertrokken waren, ging Ancestra terug op Johan om te brengen[2].

Dood[]

Ze zou zijn boeien doorsnijden zodat hij bij de slangen in het water zou vallen. Voordat zijn dit kon doen werd ze echter door Delphina in het water geduwd. Meteen werd Ancestra door de slangen verslonden[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Ancestra is een Spaans woord en betekent "voorouder".

Persoonlijkheid[]

Ancestra was de oudste en meest ervaren van de heksen. Ze wende echter niet snel genoeg aan de naamverwisseling van haar meester Basilius in Dom Perinjon. Daarom sloeg Basilius haar met zijn staf. Net als de andere heksen was Ancestra in de macht van Basilius en voerde zijn bevelen op.

Kracht en sterkte[]

Ancestra was een oude vrouw. Als heks beschikte ze echter over kennis van magie. Ze had ook een dolk bij zich.

Wetenswaardigheden[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Ancestra.
Advertisement