De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Arnak
Arnak 001
Naam Arnak
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Werker van Grograk
Spion van Vulkan
Gestorven in Vulkanië
Doodsoorzaak Verbrand door Johan van Horst met gebruik van Johan van Horst's muurspiegel
Slachtoffers
Direct 6[1]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Vulkaangod
Laatst gezien De Vulkaangod
Verschijningen 1

Arnak verscheen in De Vulkaangod.

Biografie[]

Eerder leven[]

Arnak was een werknemer van Grograk en een spion van Vulkan. Hij was de bewaker van Het Vulkaanboek[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Arnak was eerst te zien als dienaar en vertrouwensman van Grograk en Flamina. Arnak vroeg daarna aan Johan of hij honger had. Johan daarin tegen, had geen honger, omdat hij wist dat Arnak verantwoordelijk was voor de overleden mensen bij de karavaan. Daarna begon Arnak aan zijn maal[2].

Terwijl Johan en Grograk aanhet praten waren, kwamen Flamina en Arnak naar Johan en Grograk toe. Flamina vertelde Johan daarna over De Grote Strijd. Arnak was ook bij dit gesprek. Toen Johan vroeg aan Grograk of iedere Vulkanïer beschikte over de vurige blik zei Grograk dat alleen hij, Arnak en Falmina erover beschikte. Johan wilde eerste met Arnak afrekenen en daarna met Grograk, de vader van Flamina. Toen Flamina en Johan bij Het Vulkaanboek waren, was Het Vulkaanboek van plan zijn baas te waarschuwen. Johan greep een doek waardoor Het Vulkaanboek hierdoor geen kans meer had[2].

Hierdoor wilde Johan eerst met Arnak afrekenen. Flamina wilde Johan niet laten gaan, aangezien hij geen kans had. Johan daarin tegen, zei dat hij hem toch voor zijn rekening wilde nemen. Johan nam een muurspiegel mee en vertrok op weg naar Arnak toe[2].

Dood[]

Arnak had door dat Johan probeerde te ontsnappen en dwong hem om terug te gaan of om te sterven. Johan vroeg vriendelijk aan Arnak of hij aan de kant wilde gaan. Arnak wilde eerst zijn kromzwaard gebruiken om Johan om te brengen. Arnak gebruikte een vurige blik, maar Johan gebruikte zijn muurspiegel, wat weerkaatste naar Arnak toe. Hierdoor stierf hij fataal door Johan van Horst[2].

Na zijn dood[]

Johan x Arnak
Johan brengt Arnak om het leven.

Johan had geen medelijden met de dood van Arnak, aangezien hij hetzelfde lot stierf als Arnaks eerdere slachtoffers. Daarna vertelde Johan tegen Flamina dat Arnak van het toneel verdwenen was. Johan deed daarna Het Vulkaanboek in de vulkaan gooien. Na Grograks slaap kwam hij erachter dat zijn boek verdwenen was en dat Arnak verdwenen was. Grograk noemde Arnak een stommeling aangezien hij zich liet verrassen door De Rode Ridder[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Arnak is geen bekende naam. Het is een naam die zeldzaam gebruikt wordt bij mensen. Het is onbekend wat de naam eigenlijk betekent.

Persoonlijkheid[]

Arnak maakte bij zijn introductie een vriendelijke indruk, maar Johan doorzag hem meteen. In opdracht van Vulkan moest hij Johan in de gaten houden. Arnak was een kundige kok en bereidde het voedsel dat bij de overvallen op karavanen werd gestolen toe. Bij diezelfde overvallen vermoordde hij genadeloos mensen met zijn vurige blik. Arnak was erg zelfzeker en onderschatte Johan bij hun gevecht, wat leidde tot zijn dood.

Kracht en sterkte[]

Arnak was een grote en zeer gespierde man. Arnak was zelfs een stuk groter dan Johan van Horst. Hij beschikte over een groot kromzwaard, maar gebruikte vooral zijn vurige blik om mensen te verbranden.

Wetenswaardigheden[]

  • Arnak was de enige persoon vermoord door Johan van Horst in De Vulkaangod.
    • Alle andere overledenen behoorde tot Johans indirecte slachtoffers.
  • Arnak lijkt veel op Mika: beide werkte voor een meesterbrein in de strip en waren beide de rechterhand van de meesterbrein. Beide mannen waren stevig en kwamen om het leven door Johan van Horst. Beide mannen probeerde Johan uit te lokken in een gevecht wat hij niet zou overleven, maar kwamen zelf om het leven door Johan.
  • Arnak is de laatste persoon met een bevestigde naam in Karel Biddeloo's reeks vermoord door Johan van Horst.
  • Arnak is ook de laatste persoon met naam vermoord door Johan wie een moordenaar was in Karel Biddeloo's reeks.
  • Ook al was het niet bevestigd in De Vulkaangod, Johan bevestigde zelf dat Arnak de mensen had laten omkomen voor het eten. Er is geen reden om dit te ontkennen, aangezien Arnak ook met de vurige blik overweg kon gaan. Aangezien de strip was bedacht door Karel Biddeloo, is het zeer waarschijnlijk dat Arnak de persoon was die verantwoordelijk was voor de dood van 6 mensen.
  • Arnak stierf op dezelfde manier als zijn slachtoffers deden. Hoe dan ook, de vurige blik van Arnak was door Johan weerkaatst.

Achter de schermen[]

  1. 6 mannen kwamen door hem om volgens Johan die behoorde tot de karavaan.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 De Vulkaangod

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Arnak (De Vulkaangod).
Advertisement