De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Questionmark

De naam van deze titel komt door gissing.

Ook al is dit artikel gebaseerd op canon informatie, de uiteindelijk naam van dit onderwerp komt door gissing en door informatie uit De Rode Ridder stripreeks. Dit hoeft niet de originele naam te zijn.

Arthurs dubbelganger
Arthur y
Naam Onbekend
Bijnaam Arthur[1]
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Blond
Biografie
Geliefde(s) Guinevere - Vrouw
Familie Onbekend
Werk/beroep Voormalig lid van Bahaal's groep
Doodsoorzaak Neergestoken met een bijl
door de Infernator
Slachtoffers
Direct 3[2]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Lyonesse
Laatst gezien De Toverstaf
Verschijningen 2
Luxe edities 1

Hoe deze man echt heet is niet bekend. Door zijn grote gelijkenis met Koning Arthur werd hij door Bahaal uitgekozen voor zijn plan om heel Europa te veroveren.

Biografie[]

Eerder leven[]

Bahaal had deze man samen met de dubbelgangers van Merlijn en Guinevere opgeleid. Guinevere's dubbelganger legde later uit dat de drie hun echte namen nooit meer gebruikten. Thans was zijn naam Arthur. Als basis voor hun werk gebruikten de drie het kasteel Lyonesse[3].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

De veldslag[]

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: De Grote Veldslag

Dood[]

Cover verschijningen[]

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Andere verschijningen[]

Andere uitgaves[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Wetenswaardigheden[]

  • De echte Merlijn ging naar deze Arthur toe toen deze stierf, waarschijnlijk omdat hij veel lijkt op Arthur, zijn baas en om hem toch een eer aan te doen, ondanks dat hij niet de echte Arthur was en Arthur zijn baas was.
  • Arthur's dood lijkt op Arthur's "dood" in De Laatste Droom, en in beide situaties "stierf" Bahaal en bleef zijn geest voortbestaan. Merlijn en Johan waren er in beide situaties. In allebei de situaties waren Johan en Merlijn verantwoordelijk voor het vernietigen van Bahaal's lijf, namelijk Bahaal en De Infernator.
  • De dood van deze Arthur kan een aanwijzing zijn dat de echte Koning Arthur nog in leven was. Dit bleek ook zo te zijn in Avalon, 4 albums later.

  1. Johan dacht in het begin dat hij Koning Arthur was, maar kwam er pas later achter dat hij niet de echte Arthur was.
  2. Barthold en 2 mannen.
  3. Lyonesse (strip)

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Arthur (dubbelganger).
Advertisement