De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Update Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:{{{1}}}.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update

Bahaal's groep
Bahaal 111
Organisatie
Behoort tot:

Kerwyn's groep

Bevelhebber:
Species:

Mensen

Details
Conflicten:

Het uitroeien van Johan van Horst's groep.

Deze leden werkte voor Bahaal.

Leden[]

Leider[]

Foto Naam Eerste verschijning Laatste verschijning Aantal verschijningen Reden(en)
Bahaal 111 Bahaal De Barst in de Ronde Tafel Duivelsmist

Levende leden[]

Demoniah x Demoniah De Leeuw van Vlaanderen De IJzeren Kroon   Demoniah staat bekend als een van de trouwste werkers van Bahaal. Ondanks dat vaak haar plannen werken, mislukken ze later door Johan van Horst, die altijd een oplossing heeft voor wat demoniah doet voor Bahaal.
Nimue Nimue De Verborgen Vesting Duivelsmist 2 Nimue begon voor Bahaal te werken en zelfs met Bahaal te werken om zo Merlijn buiten te spel te zetten. Hoe dan ook, Johan kwam erachter in Duivelsmist en stopte de plannen voorgoed. Sindsdien was Nimue niet meer te zien.
Demoniah's werkers[]
   
Omar 002 Omar Gilgamesj Gilgamesj
Omar 001 Omar Gilgamesj Gilgamesj
Ibrahim Ibrahim Gilgamesj Gilgamesj
Joessef Joessef Gilgamesj Gilgamesj

Indirect[]

Boggolt 001 Boggolt 1
Boggolt werker Boggolt's eerste werker 1
Boggolt werker 2 Boggolt's tweede werker 1
Boggolt werker 3 Boggolt's derde werker 1
Boggolt werker 6 Boggolt's vierde werker 1
Boggolt werker 4 Boggolt's vijfde werker
Darkon's werkers[]

Overleden leden[]

Delira 001 Delira De IJzeren Hand Oude Vijanden 2  
Acheah 001 Acheah Het Sprekende Zwaard Het Sprekende Zwaard 1  
Zaroah Zaroah Het Sprekende Zwaard Het Sprekende Zwaard 1  
Ord Ord Het Sprekende Zwaard Het Sprekende Zwaard 1  
Norvald Norvald Het Nimfenwoud Het Nimfenwoud
Arthur y Arthur Lyonesse De Toverstaf 2
Merlijn dubbelganger Merlijn Lyonesse De Toverstaf 2
Lodogran 001 Lodogran van Camelard Koning Arthur     Lodogran begon voor Bahaal te werken (die zelfs eerst dienaar was voor Kerwyn en dus een hogere rang had) nadat Kerwyn overleden was (Kerwyn de Magiër). Dit was bevestigt in De Toverstaf.
Drakul x Vlad Drakul Hydra Oude Vijanden 3 Vlad Drakul begon te werken voor Bahaal in De Zoon van de Draak. Vlad Drakul kwam weer bij de groep in Oude Vijanden.
Magor x Magor De Witte Duisternis De Slangegod 3
Ogran Ogran De Slavenmeester De Slavenmeester
Satyr 001 Satyr De Graalkoning De Graalkoning

Onofficieël[]

Johan 002 Johan van Horst Het Gebroken Zwaard NVT 237 Johan samen met Indigo en Merlijn werden gedwongen om mee te gaan en te Merlijn vertelde waar De Judasgraal was in de Judasgraal.
Merlijn closeup Merlijn Koning Arthur De Elfenring 69 Merlijn samen met Indigo en Johan werden gedwongen om mee te gaan en te Merlijn vertelde waar De Judasgraal was in de Judasgraal.
Indigo x Indigo Magiste De Blauwe Heks Doctor Faustus 13 Indigo samen met Johan en Merlijn werden gedwongen om mee te gaan en te Merlijn vertelde waar De Judasgraal was in de Judasgraal.
Narcis Isabelle de Lagverre De Zwarte Narcis De Wederopstanding 2 Isabelle de Lagverre werkte eigenlijk samen met Demoniah, maar was eigenlijk nooit gezien door Demoniah als ene lid van de groep.
Boris 001 Boris De Wederopstanding De Wederopstanding 1 Boris werkte voor Isabelle de Lagverre, waardoor hij ook een onofficeël lid was van de groep.

Onbekend[]

Hermax xx Hermax Xanador Xanador

Vroegere leden[]

Shih 001 Shih Het Sprekende Zwaard Het Sprekende Zwaard 1  
Godfried Horst Godfried De Steen der Wijzen De Bierkoning 4  
Diederik Bierkoning Diederik Het Levenselixir De Bierkoning 2 Diederik kwam bij Demoniah's groep in Het Levenselixer, maar verraadde haar in dezelfde strip en koos voor Johan van Horst's groep.
[[File:|150px]] Johan van Horst Het Gebroken Zwaard NVT 235 Johan voegde zich toe bij Arthur's groep, maar Johan kwam er pas later achter dat het bedriegers waren in Lyonesse dankzij Lancelot Du Lac die zich verkleed had.
Guinevere Dubbelganger Guinevere Lyonesse De Graalkoning 5
[[File:|150px]] De Furiën De Furiën De Furiën 1  

Afgewezen[]

[[File:|150px]] Iljona De Verboden Berg De Verboden Berg 1 Iljona wees Qrandar's bod om zich bij Qrandar's te komen in plaats van om bij Adelbert te blijven in De Verboden Berg.
[[File:|150px]] Galaxa De Toverspiegel Galaxa zegt meerdere keren in de stripreeks dat ze Bahaal tegenhoud wanneer hij Johan probeert te vermoorden.
Johan 004 Johan van Horst Het Gebroken Zwaard NVT 240 Johan zei dat hij geen deel van de groep wilde uitmaken in De IJzeren Hand tegen Delira. Johan zei ook later tegen Demoniah dat hij geen deel wilde uitmaken in De Schemerzone.
Merlijn 002 Merlijn Koning Arthur NVT 69 Merlijn was niet blij dat Kerwyn (zijn broer) voor de slechte kant koos en wees hem hierop af in de Elfenring.
Merlijn wees ook Bahaal's aanbod af om bij hun groep te komen in Avalon.

Verschijningen[]

Wetenswaardigheden[]

  • Lodogran voegde zich bij Bahaal's groep in De Toverstaf. Deze strip bevestigde dat Kerwyn was overleden, sinds hij voor Bahaal werkte. In Koning Arthur werkte Lodogran voor zijn eigen, maar dit kwam doordat Kerwyn nog niet bedacht was.
  • In de Boetelingen zijn een heleboel duivelse vrouwen te zien die voor Bahaal dansen, wat betekent dat deze allemaal voor hem werken.
  • Een heleboel van Lodogran's werkers zijn te zien in De Toverstaf en De Slavenmeester.
  • De Verborgen Vesting is een van de strips waarbij Bahaal op 2 verschillende manieren te werk gaat: met Nimue en Vortigern.
  • Qrandar en Lodogran van Camelard leefde alle twee een paar keren totdat ze uiteindelijk stierven.
Advertisement