De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Balin
Balin 222
Naam Balin
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Onbekend
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Hertog
Werknemer van Bahaal
Lid van De Kinderen van de Nacht
Werknemer(s) Soldaten
Gestorven op 1314
Gestorven in Vlakbij de grot van de Grootmeester, Frankrijk
Doodsoorzaak Bedolven door rotsen met
De Witte Schaal door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Grote Geheim
Laatst gezien Het Grote Geheim
Verschijningen 1

Balin was een werknemer van Tenebrax en Bahaal. Hij kwam om het leven toen Johan de Witte Schaal gebruikte op een stel rotsen.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ergens in zijn leven begon hertog Balin voor Bahaal te werken. Hij en zijn ridders maakten deel uit van de groep van Tenebrax, een leerling van Bahaal. Het was hun doel om De Tempelschat in handen te krijgen. Na de dood van de Tempelier Fresnoy, was Johan van Horst de enige die het wachtwoord wist voor De Commanderij van Troyceaux. Om Johan te misleiden gebruikte Balin en zijn mannen een list. Hij en zijn mannen moesten Zorika opjagen met hun jachthonden. Vervolgens zou Johan Zorika redden en meenemen. Zorika hoefde de ridder dan alleen nog maar over het wachtwoord te ondervragen[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Het plan lukt en Johan neemt Zorika mee. Terwijl Balin en zijn ridders achterblijven, gaan Tenebrax en zijn mannen achter Johan aan. Later komt Tenebrax naar Balin terug. Al zijn mannen zijn omgekomen door een valstrik. En zo moeten Tenebrax en Balin opnieuw achter Johan aan. Als ze de ridder bijna hebben ingehaald gebruikt Johan De Witte Schaal tegen hen. Een deel van de bergkam ontploft en valt op Balin en zijn mannen en alleen Tenebrax ontsnapt[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Balin is een Hidoestaanse naam en betekent "machtige krijger".

Persoonlijkheid[]

Over de persoonlijkheid van Balin is niet veel bekend. Aangezien hij voor Bahaal werkte was hij een slecht persoon.

Kracht en sterkte[]

Over de kracht en sterkte van Balin is niets bekend.

Wetenswaardigheden[]

  • Ook al was Balin's dood niet te zien in de strip, sinds Tenebrax zei dat hij later naar Balin zou gaan en Balin later ook te zien was bij de mensen die onder de rotsen omkwamen, is zijn dood bevestigt.
  • Balin is het enige personage met een bevestigde naam vermoord mede door De Witte Schaal naast Tenebrax's werknemers.

Achter de schermen[]

  • Balin was bedacht en getekend in Het Grote Geheim door Karel Biddeloo uit 1980.
  • Balin is ook de naam van een straat in Geldrop.

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Balin (Het Grote Geheim).
Advertisement