De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Bardolf
Bardolf 111
Naam Bardolf
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Donkerbruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Kapitein van de soldaten
Werknemer(s) Soldaten
Gestorven in Bodwin Moors, Engeland
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard
door Borsos
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Zwarte Teken
Laatst gezien Het Zwarte Teken
Verschijningen 1

Bardolf verscheen in Het Zwarte Teken.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ergens in zijn leven begon Bardolf voor Aberdare te werken. Hij was de kapitein van de soldaten op kasteel Bodwin Castle. Van Aberdare hadden Bardolf en zijn mannen het bevel gekregen alle dorpsbewoners naar het kasteel te brengen. Daar zouden ze het Zwarte Teken krijgen, waardoor ze als slaven voor Aberdare zouden werken. De soldaat Malvor wilde niet meewerken en had zijn zus gewaarschuwd. Rowena had zich verstopt, terwijl Malvor koning Arthur wilde inlichten. Bardolf's soldaten wisten Malvor dodelijk te raken met een pijl. Buiten hun weten om wist Malvor alsnog in Camelot te komen[1].

Ontmoeting met Johan en Lancelot[]

Kort daarop komen Johan en Lancelot in het dorp aan. Bardolf en zijn mannen horen dankzij een spion van hun aankomst. Bij de herberg nemen ze de twee ridders gevangen. Bardolf wil hen niet geloven dat ze ridders van Arthur zijn. Samen vertrekken ze naar Bodwin Castle waar Aberdare hen gastvrij ontvangt. Tijdens het eten nemen ze Johan en Lancelot gevangen. Het is de bedoeling dat ze het Zwarte Teken zullen krijgen, net als de dorpsbewoners. Op dat moment breekt er door onbekende redenen brand uit. De ridders worden opgesloten, terwijl Bardolf en zijn mannen proberen het te blussen[1].

Dood[]

Als Bardolf even later bij de cel komt treft hij op Borsos, die de ridders wilde bevrijden. De twee beginnen meteen aan een gevecht. Bardolf weet zelf zeker dat hij Borsos kan verslaan. Hij heeft immers meer ervaring dan de jonge ridder. Ridders van de Ronde Tafel krijgen echter een betere opleiding dan gewonde soldaten. Nadat het gevecht zijn hoogtepunt heeft bereikt breekt Borsos door de verdediging van Bardolf, en treft hem dodelijk[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Bardolf is een Engelse jongensnaam en betekent "wolf" of "bijl".

Persoonlijkheid[]

Bardolf was een slecht personage. Aangezien hij voor Aberdare werkte. Toen Johan en Lancelot in Bodwin Moors aankwamen ontving hij de twee onvriendelijk. Bardolf was ook van mening dat hij door zijn ervaring wel van een jonge ridder kon winnen.

Kracht en sterkte[]

Als soldaat had Bardolf ervaring met wapens. Van een geoefende ridder als Borsos zou hij echter niet kunnen winnen.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Bardolf (Het Zwarte Teken).
Advertisement