De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Belior
Belior 001
Naam Belior
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Leider van huursoldaten
Werknemer(s) Huursoldaten
Gestorven in Camelot
Doodsoorzaak Neergestoken met Excalibur door Arthur
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Drakengraf
Laatst gezien Het Drakengraf
Verschijningen 1

Belior is een personage uit Het Drakengraf.

Biografie[]

Eerder leven[]

Belior was de leider van een groep huurlingen. Hij ging voor Kerwyn werken, die hem de opdracht gaf Johan en Lancelot te vermoorden. Ze moesten de twee opwachten terwijl ze op weg waren naar Het Drakengraf[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Niet ver van het Drakengraf kwam het tot een treffen tussen Belior's krijgers en de ridders. Buiten alle verwachting hielden Johan en Lancelot stand en verjoegen Belior en zijn mannen. Bang voor de wraak van Kerwyn wilden ze uit de omgeving vluchten, maar onderweg ontmoetten ze Lodogran. Die had hun hulp nodig om de drakentanden uit te graven. Terug in Kerwyn's schuilplaats begon de magiër meteen een toverdrank van de drakentanden te maken. Deze drank gaf Belior en zijn mannen enorme kracht. Kerwyn gaf Belior het bevel om naar Camelot te gaan en het kasteel te verwoesten, waarna ze meteen op weg gingen. Onderweg troffen ze op Johan en Lancelot en vielen aan. Ondanks hun enorme kracht konden de ridders aan hen ontsnappen[1].

Dood[]

Bij Camelot werden Belior en zijn krijgers met vuur bestookt. Alleen Belior en drie van zijn mannen konden aan het vuur ontsnappen. Om de binnenplaats van het kasteel troffen ze op koning Arthur met zijn zwaard Excalibur. Na een kort gevecht doodde Arthur Belior en zijn laatste krijgers[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Belior is geen bestaande naam.

Persoonlijkheid[]

Belior had meer ervaring dan de mannen die onder hem werkten. Hij was een persoon die geen onnodige risico's nam. Nadat Belior van Kerwyn's toverdrank had gedronken werd hij overmoedig en vechtlustig.

Kracht en sterkte[]

Als huurling kon Belior met wapens omgaan. Nadat hij van de toverdrank had gedronken bezat Belior enorme lichaamskracht. Zo sloeg hij een oude boom aan stukken en slingerde hem ver weg.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Belior.
Advertisement