De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Boarbas
Boarbas
Naam Boarbas
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Onbekend
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Roofridder
Gestorven in Het moeras
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Onbekend
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Mandragora
Laatst gezien Mandragora
Verschijningen 1

Boarbas verscheen in Mandragora. Boarbas en De Alruinman waren allebei de hoofdvijand en meesterbrein van het album.

Biografie[]

Eerder leven[]

Boarbas was een roofridder. Zijn versterkte hoeve stond naast het moerasgebied van De Alruinman. Op een dag sloot hij een overeenkomst met De Alruinman. Hij zou de dorpsbewoners uit het moeras als slaven mogen hebben, als hij en zijn mannen daarvoor uit het moeras zouden blijven. De Alruinman mengde een toverdrank in het drinkwater van het dorp, daardoor werden alle mensen willoos. Boarbas en zijn mannen namen hen daarna mee om ze aan het werk te zetten[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Hoewel de slaven niets verdachts deden, wilde Boabas toch dat ze steeds goed bewaakt werden. Hij sloeg een wachter in het gezicht die bij het slavenverblijf ingedut was. Boabas vertrouwde de toverdrank van De Alruinman niet helemaal. Niet veel later ontdekten zijn bewakers Gerwina, die op zoek was naar haar man. Ze ontsnapte echter, en even later ook haar man Baldwin. Boabas begreep dat De Alruinman niet in staat was om de mensen uit het moeras te houden. Ondanks hun afspraak zou Boarbas de volgende dag een klopjacht in het moeras houden. Door een brand verloor hij daarbij de helft van zijn manschappen[1].

Dood[]

Na de mislukte klopjacht keerden Boarbas en zijn mannen terug naar de hoeve. Daar werden ze onverwachts opgewacht door Johan en alle slaven. Die hadden zich met gereedschap gewapend en sloten Boarbas en zijn mannen in. Wie zich overgaf zou echter gespaard worden. Tot ergernis van Boarbas wierpen alle bewakers hun wapens neer en gaven zich over. Boarbas zelf lukte het om met zijn paard te vluchten. Even verderop liep Johan op hem in. Het kwam tot een kort gevecht te paard tussen de twee. Hierbij kwam Boarbas om het leven, doordat Johan hem dodelijk trof met zijn zwaard[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Boarbas is geen bekende naam. Het is onbekend wat de naam betekent.

Persoonlijkheid[]

Boarbas was een voorzichtige man, die geen onnodige risico's nam. Ondanks hun gehoorzaamheid liet hij de slaven goed bewaken. Boarbas was schijnbaar bang voor zijn eigen leven. Aangezien hij altijd lijfwachten bij zich had.

Kracht en sterkte[]

Boarbas had zijn hoeve laten versterken en veel wapenknechten in dienst genomen. Hijzelf had ook een zwaard. Ook beschikte hij over een paard.

Wetenswaardigheden[]

  • Boarbas was de laatste persoon die stierf in het album Mandragora.
  • Ondanks zijn belangrijke rol kwam Boarbas minder in het verhaal voor dan zijn bondgenoot De Alruinman.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Boarbas.
Advertisement