De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Boidin
Biodin
Naam Boidin
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Geboren op Onbekend
Geboren in Onbekend
Familie Franseza - Vrouw
Pierrick - Vader
Rozenn - Nicht
Gaelle - Schoonzus
Werk/beroep Boer
Leenheer*
Gestorven op Onbekend
Doodsoorzaak Giftig pijltje in de nek
door Jodoc
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Marc Legendre
Eerst gezien De Zwarte Weduwe
Laatst gezien De Zwarte Weduwe
Verschijningen 1

Boidin is een personage.

Biografie[]

Eerder leven[]

Boidin was de jongste zoon van de herenboer Pierrick. Hij zou de vierde man worden van hun leenvrouw Franseza. De drie vorige mannen van Franseza waren allemaal binnen korte tijd overleden. Daarom werd ze ook wel de Zwarte Weduwe genoemd (naar de spin). Boidin was echter niet bang voor de vloek van de Zwarte Weduwe. Samen met zijn vader en de rest van zijn gezin, ging Boidin naar het kasteel van Franseza[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Onderweg viel de nicht van Boidin, Rozenn, in de rivier. Johan van Horst redde Rozenn voor ze tussen het molenrad kwam. Na afloop bedankten de gezinsleden Johan voor zijn daad. Johan ging daarna met de groep mee voor het huwelijksfeest[1].

Dood[]

Tijdens het feest lokte Boidin een krachtmeting tussen Johan van Franseza uit. Johan wist dat gevecht te winnen. Later trouwde Boidin met Franseza. Voor hij aan zijn huwelijksnacht begon bedronk hij zich met enkele vrienden. Laat in de nacht ging hij richting de kamer van Franseza. Maar voordat hij de kamer bereikte viel hij dood neer[1].

Na zijn dood[]

Een bediende vond het lijk de volgende ochtend in de gang. Volgens haar was het de vloek van de Zwarte Weduwe. Franseza werd van de moord op Boidin beschuldigt, maar er waren geen bewijzen van een gewelddadige dood. Jodoc bleek later de moordenaar van Boidin te zijn. Later werden Jodoc en Gaelle als de moordenaars ontmaskerd. Jodoc werd neergestoken door Gaelle, die op haar beurt het slachtoffer werd van Franseza[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Luxe edities[]

Superluxe edities[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Boidin.
Advertisement