De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Questionmark

De naam van deze titel komt door gissing.

Ook al is dit artikel gebaseerd op canon informatie, de uiteindelijk naam van dit onderwerp komt door gissing en door informatie uit De Rode Ridder stripreeks. Dit hoeft niet de originele naam te zijn.

Boris
Boris 001
Naam Boris
Bijnaam Boris
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Donkerbruin
Biografie
Familie
Werk/beroep Werknemer van
Isabelle de Lagverre
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard
door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Meer dan 3[1]
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Claus Scholz
Eerst gezien De Wederopstanding
Laatst gezien De Wederopstanding
Verschijningen 1

Boris is een personage die werkte voor Isabelle de Lagverre.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ergens in zijn leven begon Boris voor Isabelle de Lagverre te werken. Hij was een grote en sterke man, bovendien was hij ook erg lenig. Boris werd de belangrijkste handlanger van Isabelle. Wat zij niet wist was dat hij eigenlijk verliefd op haar was. Maar omdat Boris dacht dat ze voor iemand als hem te hoog gegrepen was, vertelde hij dit aan niemand. Hij praatte gewoonlijk niet veel en volgde de bevelen van Isabelle blindelings op[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Wetenswaardigheden[]

  • Boris is Johans eerste genoemde slachtoffer die verscheen in een superluxe editie.
    • Boris is hierdoor ook Johans eerste genoemde slachtoffer die verscheen in de reguliere luxe edities als de superluxe edities.
  • Net voordat hij stierf, zei hij dat Boris niet zijn echte naam was. Het is onbekend hoe hij dan echt heette.

Achter de schermen[]

  • Er was ook speculatie dat Boris uit De Wederopstanding per ongeluk was vernoemd naar Boris uit Het Godsgericht. Marc Legendre bevestigde op Facebook dat hij hier niets vanaf wist en dus dat het niet klopte. De naam van de berentemmer Boris was niet vernoemd naar deze Boris.

  1. Boris doodde 3 boeren, maar Didier Boggs bevestigde dat er nog meer mensen niet levend van terugkwamen. Hoeveel personen dit waren is nooit bevestigt.
  2. De Wederopstanding

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Boris (De Wederopstanding).
Advertisement