De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Brak
Brak Atlantis
Naam Brak
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Donkerbruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Wachtmeester
Doodsoorzaak Neergeschoten door een Otmat
Slachtoffers
Direct
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Reis naar Atlantis
Laatst gezien Magiërs van Atlantis
Verschijningen 2

Brak was een wachtmeester die verscheen in Reis naar Atlantis en Magiërs van Atlantis.

Biografie[]

Eerder leven[]

Net als zijn manschappen werd Brak door Johan en Merlijn ingehuurd om hen naar de Zuidpool te begeleiden. In het gebied dat tegenwoordig als Antartica bekend is, zochten Merlijn en Johan naar de resten van Atlantis[1].

Reis naar Atlantis[]

Ter plaatse aangekomen zagen de opvarenden van het schip een vreemd licht aan de hemel. Dit licht had geen natuurlijke oorsprong, maar was een luchtschip. De soldaten van Brak en de zeemannen wilden terugkeren, desnoods met geweld. Brak bracht Johan en Merlijn hiervan op de hoogte. Hijzelf zou de twee mannen vergezellen, zoals afgesproken. De drie mannen werden met hun reisgoed aan wal gezet. Het schip verdween richting de open zee. Vanaf de wal waren Brak, Johan en Merlijn er getuige van dat een Kraken het schip vernietigde. Op zijn beurt schoot het luchtschip de Kraken aan flarden. Daarna stootte het luchtschip een slaapgas uit waardoor de drie mannen bewusteloos werden. Brak en de anderen werden hierna aan boord gebracht van het luchtschip[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Brak is geen bestaande naam.

Persoonlijkheid[]

Anders dan zijn soldaten vervulde Brak zijn plicht en ging met Johan en Merlijn mee. Aangekomen in Atlantis had hij moeite met wat hij zag. Tegenover Merlijn vermeldde hij dat het allemaal een boze droom leek.

Kracht en sterkte[]

Als soldaat had Brak een opleiding met wapens gehad. Hij droeg een zwaard en beschermende kleding, zoals een helm en kettinghemd. De Otmat schoot Brak en de twee matrozen gelijktijdig neer met zijn wapen.

Achter de schermen[]

Advertisement