De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Chizzo
Chizzo 001
Naam Chizzo
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Leider van Chizzo's groep
Huurling
Doodsoorzaak In het drijfzand gevallen
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Onbekend*
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Wraak van de Nachtridders
Laatst gezien De Wraak van de Nachtridders
Verschijningen 1

Chizzo werkte voor Kerwyn de Magiër.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ergens nadat Johan en Lancelot de orde van De Nachtridders hadden vernietigt, was Kerwyn van plan om de orde weer op te bouwen. Chizzo werd door Kerwyn ingehuurd om nieuwe krijgers voor hem te ronselen. In de straten van Hillside Bay zochten Chizzo en zijn handlangers naar zwaardvechters en huurlingen. Ze lieten de kandidaten voor een zak geld tegen elkaar vechten, waarna de overlevenden hun beloning kregen, De overlevenden konden hierna Nachtridders worden[1].

De Wraak van de Nachtridders[]

Chizzo had een krijger genaamd Joab in dienst genomen. Hij had hoge verwachtingen in Joab, omdat hij hem een uitstekende krijger vond. Joab bleek echter ongeschikt en luisterde niet naar bevelen. Toen Chizzo en Joab bij de brug naar Kerwyn´s burcht kwamen, wachtte Joab geen teken van Kerwyn af en stormde over de brug. Een valluik ging open waarna Joab in het water onder de brug viel. Het monster Grauwaard verslond Joab nadat hij in het water gevallen was[1].

Even later zag Chizzo Kerwyn staan. De twee mannen hadden een kort gesprek waarin Kerwyn vermeldde dat hij nog meer strijders nodig had. Daarom moest Chizzo er weer op uit om nieuwe leden voor de Nachtridders te vinden[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Toen Chizzo weer eens nieuwe leden aan het ronselen was, ontmoette hij Balder en Loki. Die bleken uitstekende vechters te zijn en hij nam ze graag in dienst. Chizzo wist toen nog niet dat ze in werkelijkheid Johan en Lancelot waren, twee ridders van koning Arthur. Hij werd al snel bang dat de twee nieuwelingen zijn positie zouden kunnen afpakken. Chizzo besloot zijn handlanger Ramund de opdracht te geven het valluik in de brug te openen toen Johan en Lancelot erover reden. Zijn plan lukte Johan en Lancelot vielen door het luik bij Grauwaard. Later bleken ze echter ontsnapt[1].

Dood[]

Onder aanvoering van Niemand gingen Chizzo en de meeste nachtridders op zoek naar de twee ridders. Toen ze al een heel stuk het moeras ingereden waren zagen ze plotseling hun schuilplaats in brand staan en keerden snel terug. Daar aangekomen zagen ze de twee ridders, die op de vlucht waren. Niemand liet hen blindelings aanvallen, waardoor Chizzo en Niemand in het drijfzand terecht kwamen. Hoewel Niemand nog gered kon worden was het voor Chizzo te laat, hij bleef in het drijfzand steken[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Wetenswaardigheden[]

  • Chizzo is het enige personage die voor Kerwyn werkte die een leider was en in niet meer dan in 1 strip te zien was.
  • Doordat hij een leider (Kerwyn) had was hij geen meesterbrein. Hij kon ook niet gezien worden als hoofdvijand, aangezien Kerwyn de hoofdvijand in het album was.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Chizzo.
Advertisement