De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Cinric
Cinric
Naam Cinric
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie
Werk/beroep Lid van De Ridders van De Ronde Tafel
Slachtoffers
Direct 1[1]
Indirect
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien De Ring van Merlijn
Laatst gezien De Ring van Merlijn

Cinric is een ridder van De Ronde Tafel.

Biografie[]

Eerder leven[]

Cinric hoorde nog niet lang bij de ridders van De Ronde Tafel. Hij was nog jong en onervaren, ook was hij erg onzeker[2].

De ring van Merlijn[]

Op een dag kwamen Cinric en de andere ridders te weten over een tweekamp. De burchtheer Rowan kon zijn leenheer Codrick zijn huurgeld niet betalen, nu zou een ridder tegen Codrick moeten vechten of Rowan's dochter Eliane zou gedwongen zijn met Codrick te trouwen. Alle ridders wilden wel met Codrick vechten, maar het lot duidde Cinric aan. Hij twijfelde aan zichzelf, Merlijn wist daarvan en gaf hem een "magische ring". De ring zou Cinric helpen om van Codrick te winnen. Het leek net alsof de ring hem moet insprak en tips gaf, in werkelijkheid was het zijn eigen stem die hij hoorde[2].

Aagekomen bij Rowan's burcht lacht Codrick erom dat Arthur een "melkmuil" naar het tweekamp heeft gestuurd. Codrick denkt dat hij Cinric makkelijk aankan, maar die blijkt handiger dan gedacht. Dankzij de tips van de ring kan Cinric zijn tegenstander uiteindelijk zwaar verwonden. Nadat Codrick met zijn gevolg is verdwenen, wordt Cinric als held op het kasteel van Rowan binnengelaten. In de volgende dagen blijft hij op het kasteel en wordt verliefd op Eliane. Niet wetende dat Codrick ondertussen een verbond heeft gesloten met de heks Gawhint, gaat hij samen met Elaine jagen in de bossen, daar worden zij door Codrick en zijn mannen omsingeld. Codrick ontvoert Eliane, Cinric zelf kan nog net ontsnappen. Hij volgt hen naar het eiland van Gawhint, waar Eliane aan een steen vastgebonden is. Cinric wil haar bevrijden en gaat naar het eiland toe. Daar dwingen de heks en Codrick hem om hun de ring te geven, anders zal de Tor, Eliane doden. Cinric geeft de ring en wordt meteen daarna door Codrick neergestoken met een zwaard. Gewond maar nog in leven komen even later Codrick's mannen op Cinric af om hem de genadeslag te geven, plotseling grijpen Johan en Lancelot in die al naar hem op zoek waren[2].

Samen lukt het de ridders om de Tor te doden en Eliane te bevrijden, daarna gaan ze naar de grot van Gawhint. De heks denkt dat Merlijn's ring Codrick de kracht zal geven om te winnen. Weer vechten Cinric en Codrick, na een kort gevecht lukt het Cinric om zijn vijand te doden. Als Gawhint de ring wil gebruiken sterft zij, hierdoor stort de grot in, Cinric, Eliane, Johan en Lancelot kunnen nog op tijd van het eiland afkomen. Cinric zal eerst weer naar Camelot gaan, na een jaar zal hij terugkeren naar Rowan's kasteel en daar Eliane ten huwelijk vragen[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Cinric.
Advertisement