De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Coldred
Coldred y
Naam Coldred
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Krijgsman
Werknemer van De Heren van Warwack
Werknemer(s) Picten
Gestorven in Nabij De Krijtrotsen, Engeland
Doodsoorzaak Vermoord door zijn eigen Picten op bevel van De Heren van Warwack
Slachtoffers
Direct 3[1]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Testament
Laatst gezien Het Testament
Verschijningen 1

Coldred is een personage die verscheen in Het Testament.

Biografie[]

Eerder leven[]

De Heren van Warwack hadden Coldred ingehuurd Merlijn op te sporen en te vermoorden. Bovendien was het ook zijn taak om iedere Ronde Tafel ridder die hij kon vinden uit de weg te ruimen. Hij beschikte bij zijn taak over een groep Picten. Coldred en zijn mannen raakten op een gegeven moment slaags met Barteld, Guinar en Gerlinof, drie overgebleven ridders van De Ronde Tafel. Dankzij hun overmacht konden Coldred en zijn handlangers hen doden, ook de ridder Timar kregen ze bijna te pakken[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Op het moment dat Codred en de Picten de gewonde Timar gevonden hadden verscheen Johan. Terwijl Johan met de Picten vocht, probeerde hij Timar te doden. Johan verhinderde dit en Coldred moest net als zijn mannen vluchten. Nadat Johan zijn gewonde strijdmakker bij boeren had ondergebracht, ging hij op zoek naar Merlijn[2].

De jacht op Johan[]

Coldred kreeg van zijn opdrachtgevers het bevel Johan te vermoorden, anders zou hij zelf sterven. Vanaf dat moment jaagde Coldred op Johan, die steeds nog net aan hem kon ontsnappen. Toen Johan door een onverwachte aanval van een Pict aan zijn arm gewond raakte, lukte het Coldred om hem in het nauw te drijven. Vanop een rots kon Johan de Picten nog een tijdje op afstand houden, maar uiteindelijk zou hij onder de voet gelopen worden. Coldred dacht gewonnen te hebben toen Lancelot onverwacht aan kwam rijden en zijn Picten op de vlucht dreef[2].

Dood[]

Even verderop trof hij op De Heren van Warwack. Voor zijn falen lieten ze Coldred door de Picten doden[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Coldred is geen bestaande naam. Coldred is wel een bestaande locatie in Engeland waar het verhaal zich afspeelt (link).

Persoonlijkheid[]

Coldred was een ervaren krijgsman, maar tijdens gevechten vooral gemoeid om zijn eigen leven. Daarom stuurde hij de Picten op zijn vijanden af en bleef zelf op de achtergrond. Codred was bang dat zijn opdrachtgevers hem zouden doden voor zijn falen.

Kracht en sterkte[]

Coldred beschikte over lichte bepantsering een helm en een zwaard. Tijdens zijn aanval op Timar gebruikte hij een speer. De echte kracht en sterkte van Coldred bleven onbekend, aangezien hij gevechten met zijn tegenstanders ontweek.

Achter de schermen[]

  1. Samen met zijn Picten had hij Barteld, Gerlinof en Guinar vermoord.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Het Testament

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Coldred.
Advertisement