De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Crispijn
Crispijn Toth
Naam Crispijn
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Assistent van Garlock
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door een handlanger van Darkon
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect 1[1]
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Oog van Toth
Laatst gezien Het Oog van Toth
Verschijningen 1

Crispijn was de leerling van Garlock.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ergens in zijn leven werd Crispijn de leerling van Garlock. Hij hielp de alchemist met zijn onderzoek[2].

Reis naar de Zaltar[]

Toen Garlock's vroegere leermeester Zaltar in gevaar was door De Sekte van Toth, ging hij met Garlock mee om hem te waarschuwen. Aangekomen in een stad vreesde Garlock dat de sekteleden hen zouden ombrengen. De twee mannen probeerden over de daken te vluchten, maar hier hadden de sekteleden op gewacht. Toen de sekteleden Garlock wilden doden wierp Crispijn zich voor Garlock en werd dodelijk getroffen met een zwaard[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

De naam Crispijn is Latijns voor crispus en betekent "gekruld", "kroes" of "kroeskop".

Persoonlijkheid[]

Crispijn was zeer trouw aan Garlock. Dit werd duidelijk toen hij zich voor zijn meester wierp om een dodelijke zwaardslag af te weren. Zijn dood had echter geen nut, aangezien Garlock niet kon ontsnappen aan zijn vijanden.

Kracht en sterkte[]

Als leerling van Garlock had Crispijn enige kennis van de alchemie. In een gevecht hielpen deze vaardigheden hem niet, bovendien droeg hij geen wapens bij zich.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Crispijn (Het Oog van Toth).
Advertisement