Wikia

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

"David Steenhuyse, alias Kontiki, hoofdredacteur van Stripspeciaalzaak.be, vindt jouw site overigens ook het beste wat er bestaat over de Rode Ridder!"
Martin Hofman over David Steenhuyse interesse over de gegevens van De Rode Ridder Wiki[src]
David Steenhuyse
DavidSteenhuyse1
Naam David Steenhuyse
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie Onbekend*
Werk/beroep Hoofdredacteur van Stripspeciaalzaak.be[1]

David Steenhuyse (ook wel bekend als Kontiki*) is de hoofdredacteur van Stripspeciaalzaak.be. David geeft veel reviews voor de website en werkt ook aan de lay-out van de website. David is ook een stripjournalist.

Biografie

Eerder leven

David Steenhuyse is geboren in België.

De Tijd

David Steenhuyse deed ook de lay-out bij De Tijd[2] en Tijd Connect[3].

Stripspeciaalzaak.be

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Stripspeciaalzaak.be
Stripspeciaalzaak.be
Stripspeciaalzaak.be

David Steenhuyse werd ergens in zijn leven de hoofdredacteur van Stripspeciaalzaak.be. Niet zoals bij andere stripwebsites, gaat erin Stripspeciaalzaak.be geld in zitten bij grote projecten. David doet onder andere de lay-out van de website en de lay-out van interviews zoals bij De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman. David corrigeert vaak interviews nadat het interview klaar is. Wanneer hij berichten krijgt op Facebook, wat incorrect is of wat herschreven moet worden. David geeft ook net als zijn mede-collega's reviews voor stripalbums die net verschenen zijn.

Op Stripspeciaalzaak.be schrijft David meerdere artikelen die te maken hebben met De Rode Ridder. David Steenhuyse had te maken met De Rode Ridder Story, maar de tekst was geschreven door Ivo de Wispelaere.

Stripreeksen

BlakeenMortimerposter
Blake & Mortimer poster

David was ook verantwoordelijk voor de chronologie poster van Blake en Mortimer[4].

Eppo (stripblad)

David deed ook de redactie bij het Eppo stripblad[5].

Silvester Strips Debuutprijs

David Steenhuyse zat in de jury van de Silvester Strips Debuutprijs[6].

De Rode Ridder

Rode Ridder fandag 2004

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Rode Ridder fandag 2004
RRF2004
Rode Ridder fandag 2004

David Steenhuyse verscheen op De Rode Ridder fandag 2004 samen met onder andere Martin Hofman en Frans Roelofse. David was hier aanwezig met 37 andere Rode Ridder fans.

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman

Expositie van De Rode Ridder

Op 30 Juni 2016 bezocht David De Expositie van De Rode Ridder in O.C. d'Annexe, De Haan, België.

Red Rider

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Red Rider
David was van mening dat hij meer had verwacht van Red Rider, geschreven door Steven Degryse en Steven D'hondt. De nieuwe Rode Ridder stijl kon hem echter toch meer plezieren[7].

Kontiki

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Kontiki
Kontiki
Kontiki

Kontiki is de gebruikersnaam van David Steenhuyse op websites. Hierdoor geeft hij via forums directe informatie aan gebruikers op de forums.

Impact met Stripspeciaalzaak.be

BelgieGestript
België Gestript

De Stripspeciaalzaak.be is een populaire stripwebsite van België. Vanwege de vele informatie op Stripspeciaalzaak.be die Geert de Weyer gebruikte voor het boek België Gestript werden David Steenhuyse en Stripspeciaalzaak.be door Geert de Weyer erin genoemd.

Stripspeciaalzaak.be wordt voornamelijk gedurende het boek meerdere keren genoemd als bron, terwijl David Steenhuyse op de laatste bladzijde genoemd wordt voor zijn werk aan Stripspeciaalzaak.be.

Werken

De Rode Ridder

Vroegere interviews

Status onbekend

De Rode Ridder reviews

Stripspeciaalzaak.be/De Poort.com

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: De Poort.com

Cameo's

Bronnen

Bijdragen van David Steenhuyse

Interviews

Focus TV's interview bij de Expositie van De Rode Ridder

In het interview van Focus TV maakt David Steenhuyse een verschijning in de achtergrond en werd niet geïnterviewd gedurende de tijd dat VTM aanwezig was.

Wetenswaardigheden

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met David Steenhuyse.
De Rode Ridder Wiki heeft een lijst van uitspraken die te maken hebben met David Steenhuyse.