De Rode Ridder Wiki
Advertisement
De Cronarch
Cronarch x
Naam Onbekend
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Wit
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Heerser van Poseidopolis
Gestorven in Poseidopolis
Doodsoorzaak Neergestoken met een mes door Atlis
Slachtoffers
Direct
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Reis naar Atlantis
Laatst gezien Magiërs van Atlantis
Verschijningen 2

De Cronarch was de heerser van Poseidopolis.

Biografie[]

Eerder leven[]

De Cronarch was het oudste lid van De Hoge Raad van Atlantis. Net als de andere leden van de hoge raad droeg hij een sieraad van Orikalchium erts. De Cronarch was de heerser van Poseidopolis de hoofdstad van het nieuwe Atlantis op de Zuidpool. Hij bezat ook het zweefgeheim dat hem in staat stelde om te vliegen. Het sieraad van Orikalchium erts zorgde ervoor dat De Cronarch kon vliegen, maar het tastte zijn geest en lichaam aan. De Cronarch had last van verstandsverbijstering en een slechte gezondheid[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

De Cronarch leed door zijn Orikalchium sieraad aan verstandsverbijstering. Het ene moment leek hij normaal, maar hij kon ineens een inzinking krijgen. Nadat Merlijn hem had geholpen voelde De Cronarch zich weer fit genoeg om te regeren. Hij gaf zelfs de opdracht aan Dzaky om Merlijn en Johan uit de weg te laten ruimen. Pas net voor zijn dood kwam De Cronarch weer bij zinnen en wist dat hij verkeerd geregeerd had. Hij gaf zijn moordenaar Atlis nog de raad om zijn Orikalchium sieraad weg te gooien, maar die weigerde.

Kracht en sterkte[]

De Cronarch leed aan een slechte gezondheid. Door het zweefgeheim lukte het hem wel nog om te vliegen. Hij had voor het geval van nood altijd een vuurwapen bij zich.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met De Cronarch.
Advertisement