De Rode Ridder Wiki
Advertisement
De Heilige Graal
Graal

De Heilige Graal

Eerste
Laatste
Eigenaar van
Gevonden door
Niet
Gebruikt door
Niet

De Heilige Graal is een voorwerp van grote waarde.

Geschiedenis[]

Eerdere zoektochten[]

In De Heilige Graal werd ooit het bloed van Jezus Christus opgevangen toen die aan het kruis hing. Jozef van Arimatea nam de beker mee en verborg hem. Sinsdien werd de beker door veel mensen gezocht. Ook koning Arthur stuurde zijn beste ridders om de beker te vinden: Gawain, Lancelot, Walewyn, Lyonell, Bors, Trystram, Dagonet, Galahad, Alynore, Gareth en Bedevere. Ieder voor zich probeerden zij het Graalkasteel Montsalvat te vinden. De weg was vol met gevaren waarmee de ridders getest werden. Sommige Graalzoekers zoals Bors kwamen om het leven. Lancelot lukte het wel om in Montsalvat te komen, maar door zijn geheime liefde voor Guinevere wees De Heilige Graal hem af[1].

Johan van Horst's zoektocht naar De Heilige Graal[]

Jaren later kreeg Lancelot een nieuwe kans om naar De Heilige Graal te mogen zoeken. Hij en Johan besluiten allebei een zoektocht te beginnen. Lancelot raakt echter gewond door Demoniah, en kan daarom geen zoektocht ondernemen. Demoniah doet zich samen met Lodogran van Camelard groeperen. Samen belegeren ze het kasteel Tintagel met hun manschappen[2].

Na de zoektocht[]

De Grootmeester vertelde Johan kort voor zijn dood over De Heilige Graal. De Heilige Graal zou een onderdeel zijn van De Tempelschat en bewaard worden onder het kasteel van Givors. Na de dood van de Grootmeester was De Heilige Graal voor altijd verloren[3].

Tijden later na de zoektocht naar De Heilige Graal, vermeldde Demoniah De Heilige Graal toen ze Johan vasthield en zei dat hij hier niet meer aan kon komen dankzij haarzelf[4].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Wetenswaardigheden[]

  • Volgens de strip Montsalvat hielp Walewyn mee om De Heilige Graal te zoeken. Hoe dan ook, Walewyn was al eerder vermoord door Lancelot in het album Kerwyn de Magiër.
  • Naast Satyr had Johan ook Wando vermoord, die onbewapend was. In het geval van Wando kan het zijn dat hij niet aan de Heilige Graal kon komen. Hoe dan ook, aangezien Demoniah er niets mee te maken had, hoefde dit niet het geval te zijn.

Achter de schermen[]

Advertisement