De Rode Ridder Wiki
Advertisement

De Wederopstanding
RodeRidder237
Schrijver Claus Scholz
Tekenaar Claus Scholz
Omslag Claus Scholz
Onderdeel van Nieuwe reeks - Deel 1
Reeks 3
Reeksnummer 31
Tijdperknummer 31
Nummer 237
Tijdperk

III

Uitgever Standaard Uitgeverij
Uitgave *5 Februari 2013[1]
Andere informatie
Pagina's 32
Type Strip
ISBN 9789002251429
Canon Ja
Serie De Rode Ridder
Vorige album De Zwarte Narcis
Volgende album Het Godsgericht

De Wederopstanding is het 237ste album van De Rode Ridder en het vervolg op De Zwarte Narcis.

Verhaallijn

Na de dood van de Zwarte Narcis verblijft Johan, de Rode Ridder, nog een poosje bij Rik, Lorrie en hun moeder in hun boshuisje. Wanneer Rik en Lorrie op een ochtend verdwenen zijn, rijst bij de moeder het vermoeden dat ze naar het kasteel van de Zwarte Narcis zijn vertrokken. De moeder vreest dat hen een nog groter kwaad zal overkomen, dus besluit Johan de twee kinderen achterna te reizen[3].

Belangrijke evenementen

  • De Zwarte Narcis blijkt Isabelle de Lagverre te heten.
  • Johan vermoord Boris (ook wel bekend als Brok).
  • Rik en Lorrie zijn veilig bij hun moeder samen met Didier Boggs.

Voor de volledige tijdlijn. Zie ook:

Debuut

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

Verschijningen

Personages

Dieren

Locaties

Andere dingen

Afwezige hoofdpersonages

Meesterbrein

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Meesterbrein

Wetenswaardigheden

  • Demoniah keer terug in de strip sinds De IJzeren Kroon, 10 strips eerder.
  • Deze strip kon je winnen bij een actie van stripspeciaalzaak.be[4].
  • De namen van beide Johan van Horsts paard en De Zwarte Narcis zijn bevestigt als "Witte" en "Isabelle de Lagverre".
    • De naam Johan van Horsts paard was nooit bekent gemaakt tot deze strip in de stripreeks.
  • Op de eerste bladzijde van De Wederopstanding staat een link naar het Facebook account van De Rode Ridder. Op de achterkant staat ook de bekende toegevoegde QR-code die ook direct linkt met je IPhone naar de FaceBook van De Rode Ridder.
  • Dit is één van de strips waarin alle moorden worden gepleegd door Johan van Horst die te zien zijn in de strip.
    • Hoe dan ook, naast dit bracht Boris nog 3 boeren om en dus zijn alle moorden in dit album in verband gebracht met Johan.
  • Isabelle noemde een kermis in deze strip. Dit zou ironisch gebeuren in de volgende strip.
  • Dit is één van de weinige strips waarin Bahaal niet Johan ziet.
  • In dit album streeft Johan Gilles de Laval voorbij met zijn 142ste en 143ste slachtoffer (Isabelle de Lagverres tweede werker en Boris), terwijl Gillis 141 slachtoffers had (Het Vuur en de Maagd).
  • Zygmud en de Beren van Kragero staat op de achterkant van dit album zonder van, in plaats daarvan de v. er alleen.
  • Malfrat de Wrange is het enige hoofdpersonage die een hoofdvijand en meesterbrein is die niet verscheen in dit album.

Fouten

  • De achterkant van het album staat het album Ninja! geschreven zonder uitroepteken (!).
  • Nadat Boris is omgebracht door Johan is zijn dode lijf nog te zien. Een paar plaatjes later verdwijnt zijn lichaam nadat Isabelle de Lagverre en Demoniah weg zijn.

Johans moorden

Achter de schermen

  • Op 31 december 2012 was de cover van de Wederopstanding voor het eerst te zien.

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met De Wederopstanding.
Advertisement