De Rode Ridder Wiki
Advertisement

Erik van Ramshuize
Ramshuize
Naam Erik van Ramshuize
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht
Haarkleur Wit
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Ridder
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Leopold Vermeiren
Eerst gezien De Dappere Knaap
Laatst gezien De Dappere Knaap
Verschijningen 1

Erik van Ramshuize verscheen in het boek De Dappere Knaap.

Biografie[]

Eerder leven[]

Erik van Ramshuize was een ridder die afkomstig was uit het westen. Hij ging net als vele andere ridders naar het Heilige Land om Jeruzalem te bevrijden. Aangekomen in de stad waar de kruisridders gestationeerd waren, hoorde hij verhalen over Sid Imaraz. Een eigenlijke vijand die in de stad verzorgt werd nadat hij gewond geraakt was. Erik was van plan de man te doden[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Aangkomen in het huis waar Sid Imaraz was, ontmoette hij Johan de Rode Ridder. Erik van Ramshuize had weinig geduld en het kwam al snel tot een ruzie tussen hem en Johan. De twee vochten hun ruzie met het zwaard uit, waarbij van Ramshuize door Johan ontwapend werd. De Rode Ridder zou hem kunnen doden maar liet hem in leven. Daarna verliet Erik Johan's huis en kwam niet meer terug[1].

Verschijningen[]

Boekenreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Erik van Ramshuize was een ijdele ridder. Hij was nog niet lang in het Heilige Land, daarom was hij rijker gekleed en beter verzorgt dan de ridders die er al maanden vochten. In zijn gesprek met Johan reageerde hij arrogant en boos. Desondanks was hij niet laf, hij viel Johan namelijk niet in de rug aan toen hij daar de kans voor had.

Kracht en sterkte[]

Doordat hij niet maanden lang tegen de Saracenen gevochten zoals Johan, was hij niet zo gehard in de strijd. Zijn zwaardslagen waren hard. Maar hij mistte het uithoudingsvermogen om de Rode Ridder te verslaan.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Erik van Ramshuize.
Advertisement