De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Garlock
Garlock x
Naam Garlock
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Wit
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Alchemist
Doodsoorzaak Van een dak gevallen
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Oog van Toth
Laatst gezien Het Oog van Toth
Verschijningen 1

Garlock was een alchemist.

Biografie[]

Eerder leven[]

Eens was Garlock een leerling van de alchemist Zaltar. Later werkte hij voor zichzelf. Garlock had zelf een leerling genaamd Crispijn. Garlock bezat een ring waarmee hij de elementen kon beheersen. Toen hij te weten kwam dat zijn vroegere leermeester in gevaar was, ging hij samen met Crispijn op weg naar Zaltar[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Onderweg kwamen de twee mannen een stad in, en gingen naar een herberg om te overnachten. In deze herberg overnachtte ook Johan. Garlock wist dat Zaltar's vijanden, De Sekte van Toth, ook in de stad waren. Daarom wilde Garlock midden in de nacht over de daken vluchten. Darkon's mannen hadden daar echter al op zitten wachten en verrasten hen. Crispijn wierp zich beschermend voor Garlock, en werd neergestoken door een sektelid. Hierop verloor Garlock zijn evenwicht en viel van het dak. Voordat hij stierf, gaf hij zijn ring aan Johan, die hem nog probeerde te helpen[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Garlock is een Joodse naam die afkomt van Gorelik en betekent "om te branden". De naam komt ook in het Slavisch voor als Gorlick en betekent "schildpad duif".

Persoonlijkheid[]

Garlock probeerde zijn meester Zaltar te waarschuwen voor De Sekte van Toth. Hij en ook Crispijn werden echter het slachtoffer van de sekte. Voor zijn dood besloot hij Johan in vertrouwen te nemen en gaf hem zijn ring.

Kracht en sterkte[]

Garlock had kennis van alchemie. Ook had hij een ring waarmee hij de elementen kon beheersen. Garlock moest zich concentreren om de ring te gebruiken. De sekteleden gaven hem daarvoor geen kans bij hun overval.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Garlock.
Advertisement