De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Gorgalodon
Gorgalodon
Naam Gorgalodon
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Megalodon
Geslacht Mannelijk
Haarkleur Geen
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Heerser van de diepzee
Gestorven in De baai
Doodsoorzaak Omgekomen door een instorting veroorzaakt door Johan van Horst en de Gokkors
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Heerser der Diepten
Laatst gezien Heerser der Diepten
Verschijningen 1

Gorgalodon verscheen in Heerser der Diepten.

Biografie[]

Eerder leven[]

Gorgalodon was een reusachtige haai. Hij heerste over de diepzee en werd aanbeden door de Bukauskas, die mensenoffers aan hem brachten. Gorgalodon had telepathisch contact met Irshales de hogepriester van het dorp. Irshales kon hem oproepen door middel van een grote gong onder water. Zo nu en dan kwam Gorgalodon naar de kust en liet een schip zinken, alle opvarende werden door zijn haaien verslonden. Deze gewone haaien waren altijd wel in zijn buurt[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Op een dag brengt Gorgalodon het schip tot zinken waar Johan van Horst zich op bevindt. Als enige overlevende kan Johan aan de haaien van Gorgalodon ontsnappen. Vanaf dat moment begint Johan de diepzeegod en zijn priester tegen te werken. Samen met de Grokkors gaat hij een val bouwen in een smalle inham bij de kust. Terwijl Irshales probeert de ridder te vangen, roepen Johan en zijn helpers Gorgalodon op met de gong. Even later komt hij naar de kust. Daar wordt de diepzeegod woedend omdat de offerpaal leeg is. Met een staartslag vernield hij alle steigers van het dorp, hierna gaat hij terug naar de open zee[1].

Terwijl de vissers van het dorp ondanks Irshales verbod de zee opgaan, wordt de hogepriester door Oona gedood. Irshales kan nog net voor hij sterft de gong bedienen. Gorgalodon verschijnt bij de kust en springt hoog boven de golven, hierdoor spoelt het hele dorp weg. Daarna valt hij de kano's van de Bukauskas aan en brengt er één tot zinken. De andere twee vluchten de inham in waar Johan en de Grokkors al op Gorgalodon wachten. Meteen als de reuzen haai naar binnen zwemt, laten ze de ingang instorten. Gorgalodon valt blindelings aan en maakt de instorting nog groter, hierbij wordt hij bedolven onder de rotsblokken[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Gorgalodon.
Advertisement