De Rode Ridder Wiki
Advertisement

Gorgonia
Gorgonia
Naam Gorgonia
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Reus
Geslacht Vrouw
Biografie
Familie
Werk/beroep Strijder
Doodsoorzaak Verdronken nadat ze
Johan van Horst en
Lancelot Du Lac zocht[1]
Slachtoffers
Direct
Indirect
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Gorgonia
Laatst gezien Gorgonia
Verschijningen 1

Gorgonia was een Titaan.

Biografie[]

Eerder leven[]

Gorgonia was het enige vrouwelijke lid van de vijftien Titanen. Lang geleden vielen alle Titanen de berg Olympus aan, om Zeus en de andere Goden ten val te brengen. Ze werden verslagen door de bliksemschichten van Zeus. Hierbij raakte Gorgonia bedolven onder het puin, ook werd zij door de bliksem zo groot als een normaal mens. Voor een zeer lange tijd bleef Gorgonia in een schijndode toestand, totdat Kerwyn haar ontdekte[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Kerwyn bracht Gorgonia naar het kasteel Blackstone, dat hij voor haar had laten verbouwen. Samen met zijn leerling Bahaal wekte Kerwyn de reuzin weer tot leven. De stralen van de zon gaven haar meteen haar originele grootte terug. Gorgonia wilde Kerwyn en Bahaal opeten. Maar nadat de tovenaar haar vertelde dat hij haar opgewekt had, wilde zij hem wel helpen. Kerwyn wilde dat Gorgonia het kasteel Camelot zou verwoestte. Daarna zouden Kerwyn en Niemand ervoor zorgen dat ze over Engeland kon heersen als een koningin. Plots rook Gorgonia twee andere mensen, het waren Lancelot Du Lac en Johan van Horst. Ze ging meteen op zoek naar de twee ridders. Johan en Lancelot wisten echter uit het kasteel te ontsnappen en naar hun paarden te komen. Gorgonia achtervolgde hen tot bij de kust waar ze naar hen zocht. Door haar gewicht viel ze van de rotsen af het water in en verdronk[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Wetenswaardigheden[]

  • De verschijning van Gorgonia is de grootste verschijning in de stripreeks, ook al werd er later vanaf de Nieuwe reeks - Deel 2 ook gebruik gemaakt van grotere tekeningen.
    • Zo nam Gorgonia bijna 2 volledige pagina's in beslag voor haar verschijning op 2 losse pagina's van elkaar.
    • De latere Malfrat de Wrange nam ook veel ruimte van 2 pagina's die los van elkaar waren in beslag tijdens De Razende Magiër (album 260). Dit was echter in beide gevallen maar een halve pagina.
  • Gorgonia heeft een strip naar haar eigen vernoemd: Gorgonia.
  • Gorgonia's verschijning in het album Gorgonia wordt door vele fans gezien als een van de slechtste Rode Ridder albums (in het album wordt ook Kerwyn's identiteit bekend gemaakt). Daarnaast wordt de verhaallijn in het album ook gezien als flinterdun door vele fans.

Achter de schermen[]

  1. Het was van Johan en Lancelot's oogpunt te zien als een dood door ongeluk.
  2. 2,0 2,1 Gorgonia (strip)
Advertisement