De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Gorling
Gorling
Naam Gorling
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Rood
Biografie
Familie
Werk/beroep Leider van de Kjalten
Werknemer(s) Kjalten
Doodsoorzaak Neergestoken met Djornal door Johan van Horst, stierf door verwondingen
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect ...
Monsters Geen
Dieren 1[1]
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien De Zeekoning
Laatst gezien De Zeekoning
Verschijningen 1

Gorling was de hoofdvijand in De Zeekoning.

Biografie[]

Eerder leven[]

Gorling was de leider van de Kjalten. Hij wilde Talmar van de troon stoten, om zelf zeekoning te worden. Hiervoor had hij het onoverwinnelijke zwaard Djornal nodig. Talmar's burcht was omgeven door de zee en daardoor moeilijk om te veroveren. Het lukte Gorling om de dochter van Talmar gevangen te nemen. Djornal bleek intussen echter in de handen van een groepje rovers gevallen te zijn. Gorlings mannen gingen achter de rovers aan, maar de rover die het zwaard had, was niet te verslaan[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Gorling en zijn Kjalten bleven de rover vanop afstand in de gaten houden. Later vocht de rover met Johan, die ook het zwaard in zijn bezit wilde krijgen. De Kjalten bleven hun kans afwachten om toe te slaan. Door de macht van Djornal versloeg de rover Johan. Net Toen de rover Johan de genadeslag wilde geven schoot een Kjalt hem neer. Hierna pakte Gorling Djornal. Johan stelde aanspraak op het zwaard, maar Gorling weigerde. Hij was desondanks onder indruk van Johan en bood aan om voor hem te gaan werken. Johan wilde dat eerst niet, maar nam het aanbod later aan[2].

De jacht[]

Op hun weg naar de kust werd Gorling aangesproken door Johan. De ridder daagde hem uit voor een jachtpartij. Samen met twee van zijn krijgers ging Gorling met Johan de bergen in. Ze vonden enkele gemzen op een berghelling. Johan schoot de eerste pijl af en mistte de gems. Niet wetende dat Johan met opzet had gemist, zetten Gorling en zijn mannen de achtervolging op de gemzen in. Om zich vrij te kunnen bewegen liet Gorling Djornal tegen een rotsblok staan. Met een goede schot wist hij een gems te doden. Maar zag toen dat Johan Djornal had gestolen. Gorling schoot met zijn boog op Johan, maar mistte zijn doel. Daarna schoot Johan op Gorling. Hij wist de pijl te ontwijken maar stootte zijn hoofd tegen een steen en raakte bewusteloos[2].

Dood[]

Gorling dood
De dode Gorling zinkt met Djornal naar de zeebodem.

Verschijningen[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Wetenswaardigheden[]

  • Gorling is Johans tweede slachtoffer die een dier doodde. Het eerste slachtoffer van Johan waarbij dit gebeurde, was bij Balor.

Achter de schermen[]

  1. Één hert.
  2. 2,0 2,1 2,2 De Zeekoning

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Gorling.
Advertisement