De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Gorm
Gorm
Naam Gorm
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Krijger
Werknemer(s) Vikings
Doodsoorzaak Ademde het giftige gas
uit Horak's hoorn in
Slachtoffers
Direct
Indirect
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien De Hoorn van Horak
Laatst gezien De Hoorn van Horak
Verschijningen 1

Gorm verscheen in De Hoorn van Horak.

Biografie[]

Eerder leven[]

Net als zijn rivaal Tanjar was Gorm een goede krijger. Beide mannen zouden koning Horak op kunnen volgen naar diens overlijden. Daarom vormden zich twee kampen bij de Vikings. Het ene kamp was voor Gorm, de andere voor Tanjar[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Horak had nog niet beslist wie zijn opvolger zou worden toen de Vikings hun kamp op een Fjord opsloegen. Hier kwam ook de ridder Johan van Horst bij hun groep. Onderweg naar de hal van Horak stak er een zware storm op. Horak kwam hierbij om het leven. Voor zijn dood gaf Horak zijn mogelijke opvolgers de opdracht om zijn hoorn en De Gouden Appel te gaan halen bij Solveig. Hiervoor zouden ze echter door het levensgevaarlijke gebied van de Kobolden moeten gaan. Gorm wilde zijn leven niet wagen en nam de opdracht niet aan. Tanjar zou wel op weg gaan op Horak's hoorn en De Gouden Appel te halen. Intussen stuurde Gorm zijn mannen via een minder gevaarlijke weg naar Solveig[1].

Greep naar de macht en dood[]

Zijn mannen brachten Solveig en De Gouden Appel naar Gorm, maar niet de hoorn. Gorm was desondanks eerst tevreden en toonde De Gouden Appel aan de aanhangers van Tanjar. Hij beweerde dat de appel een geschenk van de Goden was, om hem als ware opvolger van Horak aan te duiden. Daarna beledigde hij Tanjar. De volgende dag zou hij Horak's hoorn aan iedereen laten zien. Later vielen ook Tanjar en Johan in zijn handen. Hij wilde toen Solveig dwingen om hem de hoorn te geven. Ze opende een luik in de troonzaal en gaf de hoorn aan Gorm. Voor ze zouden sterven wilde hij Johan en Tanjar laten zien wat erin zat. Maar bij het openen ademde hij een giftige damp in. Gorm was op slag dood. De hoorn bleek een valstrik voor onwaardige troonopvolgers[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Koning Horak omschreef Gorm als een goede krijger. Hij zou echter roekelozer zijn met beslissingen dan zijn rivaal Tanjar. Na de dood van Horak bleek het dat Gorm hoe dan ook koning wilde worden. Hij gebruikte verraad om aan de macht te komen, maar liep in een dodelijke val van wijlen koning Horak.

Kracht en sterkte[]

Net als de andere Vikings was Gorm een krijger. Hij was een mogelijke opvolger voor Horak. Gorm had veel aanhangers die zijn bevelen uitvoerden, ook al betekende dat verraad tegenover de andere Vikings.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Gorm (De Hoorn van Horak).
Advertisement