De Rode Ridder Wiki
Advertisement

Gunnard
Gunnard
Naam Gunnard
Bijnaam Corbijn
Corbijn de kok
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht
Biografie
Familie Hanni van Craeyensteyn - Moeder (mogelijk*)
Rodrick van Craeyensteyn - Half-broer
Clothilde van Craeyensteyn - Schoonzus
Elkin van Craeyensteyn - Neef
Adja - Vrouw (nep)
Werk/beroep
Slachtoffers
Direct 2[1]
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Stille Getuigen
Laatst gezien Stille Getuigen
Verschijningen 1

Gunnard verscheen in Stille Getuigen.

Biografie[]

Eerder leven[]

Gunnard werd mogelijk geboren als de zoon van Hanni, of haar man met een andere vrouw (dit is niet bekend). Zijn half-broer was Rodrick. Samen gingen hij en zijn half-broer op kruistocht. Tijdens een gevecht met de Saracenen bleeft hij achter, en werd gevangen genomen. Rodrick liet hem in de steek en keerde zelf terug naar Craeyensteyn. Gunnard werd zwaar gefolterd, maar overleefde. Hij zwoer wraak te zullen nemen op Rodrick. Dankzij een geheim tovermiddeltje dat hij intussen bezat zou hij zijn wraak uitvoeren. Deze vloeistof kon levende dieren voor langere tijd in goud veranderen. Deze dieren werden door de warmte van een menselijk lichaam uiteindelijk weer wakker en vielen blindelings aan. Gunnard maakte een masker en noemde zich Corbijn de kok. Hij betaalde Adja om voor zijn vrouw te spelen. Zij hadden een slechte verhouding aangezien Adja hem verachtte. Na jaren kwam hij terug in Craeyensteyn, daar begonnen hij en Adja in de keuken te werken. Nadat hij het vertrouwen van de kasteelbewonders had, vermoorde hij Rodrick. Ook verwisselde hij de sieraden van de famillie voor zijn eigen dodelijke sieraden. Gunnard liet regelmatig een huurling in het kasteel om de bewoners af te luisteren[2].

Cover verschijningen[]

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Wetenswaardigheden[]

  • De manier waarop Rodrick en Gunnaard aan elkaar gerelateerd waren, was niet uitgelegd in het album. Hoe dan ook, ze waren halfbroers.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Gunnard (Stille Getuigen).
Advertisement