De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Hannes
Hannes
Naam Hannes
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Wit
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Boer
Werknemer(s) Knechten
Gestorven in Rudbert's kasteel
Doodsoorzaak Neergeschoten met pijlen door soldeniers die werkten voor Jerdal en zijn broers
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Vluchtelingen
Laatst gezien De Vluchtelingen
Verschijningen 1

Hannes verscheen in De Vluchtelingen.

Biografie[]

Eerder leven[]

Hannes was een boer in het gebied van Rudbert. Net als de andere streekbewoners had hij veel last van Jerdal en zijn broers. De vier mannen hadden niets te doen en vielen de mensen lastig. Als kasteelheer beschermde Rudbert Jerdal en zijn broers echter, zodat Hannes niets tegen hen kon ondernemen[1].

Ontmoeting met de Vluchtelingen[]

Op een dag kwamen Johan, Raszlik en Aïmara bij zijn hoeve. Het drietal wilde paarden kopen. Hannes merkte meteen dat Johan een goede ruiter was, maar zijn metgezellen hadden nog nooit een paard gezien. Na hun vertrek verschenen ook Jerdal en zijn broers. Met hun wapens dwongen de vier mannen Hannes om hen alles te vertellen over het drietal. Een knecht die te hulp kwam, werd door Ulcas omgebracht. Daarna vertrokken de vier mannen in de richting van de burcht. Hannes had uit het gesprek begrepen dat de vier iets kostbaars op het spoor waren. Hij verzamelde al zijn knechten en ging in de richting van de burcht. Desnoods zouden ze niet alleen met Jerdal en zijn andere broers, maar ook met Rudbert afrekenen[1].

Dood[]

De groep van Hannes bleek echter al verwacht te worden. Ze kwamen het kasteel binnen en raakten gevangen achter het traliehek van de poort. De soldeniers van het kasteel schoten pijlen op Hannes en zijn knechten af. Hannes en al zijn knechten kwamen om het leven tijdens de pijlregen[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Advertisement