De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Hassi Djelfa
Hassi
Naam Hassi Djelfa
Status Onbekend[1]
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie
Werk/beroep Aanvoerder van de Moren
Werknemer(s) Moren
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Excalibur
Laatst gezien De Excalibur
Verschijningen 1

Hassi Djelfa is een personage uit De Excalibur.

Biografie[]

Eerder leven[]

Hassi Djelfa was een aanvoerder van de Moren. Hij had een bondgenootschap met Qrandar gesloten. Hassi Djelfa zou met zijn mannen naar Engeland komen voor een grote plundertocht[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Hassi Djelfa en zijn manschappen zouden Johan en Lancelot opwachten bij het graf van koning Arthur. Hij legde alvast zijn dolk op het graf. Johan en Lancelot vonden inderdaad het graf en de dolk. Hassi Djelfa nam de twee mannen gevangen. Terwijl ze op Qrandar aan het wachten waren, besloot Hassi Djelfa om Johan en Lancelot te folteren. Hij liet Johan en Lancelot tot hun nek ingraven. Daarna reden zijn ruiters met brandende takkenbossen over hen heen. Intussen kwam er een boodschapper van Qrandar melden dat hij aangekomen was. Hassi Djelfa zou zelf de escorte van Qrandar aanvoeren. Hij liet enkele mannen bij Johan en Lancelot achter[2].

Achtervolging en gevecht met de ridders van Parcifal[]

Met de hulp van Carlioen ontsnapten Johan en Lancelot. Qrandar beval de Moren om hen te achtervolgen. Uiteindelijk liepen Hassi Djelfa en zijn Moren in de val, Carlioen had namelijk de andere Ronde Tafel ridders gehaald. In het daaropvolgende gevecht verloren de Moren van de ridders. Het uiteindelijke lot van Hassi Djelfa is niet bekend[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

  1. De dood van Hassi Djelfa was in de strip niet te zien
  2. 2,0 2,1 2,2 De Excalibur

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Hassi Djelfa.
Advertisement