De Rode Ridder Wiki
Advertisement

Het Boze Oog
Strip201
Toeschrijving
Auteur:

Karel Biddeloo

Omslag:

Karel Biddeloo

Illustrator:

Karel Biddeloo

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Uitgave:

2004

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

Oude Vijanden

Volgende:

De Piraten van Sluis

Het Boze Oog is de 201ste strip van de Rode Ridder.

Belangrijke evenementen[]

Debuut[]

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

Verschijningen[]

Personages[]

Voorwerpen[]

Andere dingen[]

Wetenswaardigheden[]

  • Johan vermoord één lid van de Sekte van het Boze Oog. Het kan zijn dat die man Zauch was, maar dat is niet duidelijk te zien.
  • Dit is de laatste verschijning van Demoniah in Karel Biddeloo's reeks.
    • Dit is ook het laatste album van Karel Biddeloo's reeks met één of meerdere moorden van Demoniah.
  • Dit is het laatste verhaal uit Karel Biddeloo's reeks die via een directe manier te maken heeft met Bahaal.
  • Dit is het laatste verhaal waarin Johan Demoniah ontmoet in Karel Biddeloo's reeks.
  • Demoniah was het enige personage naast Johan van Horst die uit het vorige album, Oude Vijanden ook in dit album verscheen.
  • Net als in het vorige album, Oude Vijanden doet Johan niet Demoniah vermoorden terwijl hij hier de kans voor had. In beide gevallen liet Johan Demoniah ontsnappen en in beide gevallen zou ze gestraft worden door Bahaal.
    • Doordat Johan Demoniah niet in dit verhaal ombracht, kwam Johan er nooit aan toe haar in Karel Biddeloo's reeks te vermoorden.
  • Dit is de eerste keer dat Demoniah 2 albums achter elkaar faalt in haar opdracht.
  • De titel werd ook genoemd in De Uitverkorene.
    • Hoe dan ook, beide albums hebben niks met elkaar te maken, met uitzondering van de verschijning van Johan.
  • Demoniah is het enige terugkerende personage naast Johan die in dit album verschijnt.
  • Dit is het laatste album van vrouwelijke hoofdpersonages in Karel Biddeloo's reeks.
  • Yasmina is het enige personage uit dit album die haar naam deelt met een ander personage.

Johans moorden[]

  • Johan vermoord één Sekte lid van het Boze Oog.
Advertisement