De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Update Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Infobox nodig.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update

Het Testament
HetTestament 001
Toeschrijving
Auteur:

Willy Vandersteen

Omslag:

Karel Biddeloo

Illustrator:

Karel Biddeloo

Informatie
Uitgever:

Studio Vandersteen

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Laatste Droom

Volgende:

Parcifal

Het Testament is het 42ste album van De Rode Ridder.

Belangrijke evenementen[]

Verhaallijn[]

Debuut[]

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

Verschijningen[]

Personages[]

Locaties[]

Groepen[]

Voorwerpen[]

Andere dingen[]

Bronnen[]

De Rode Ridder Integralen[]

Wetenswaardigheden[]

  • Vanaf dit album is het de eerste keer dat een reeks geen enkel vrouwelijk hoofdpersonage heeft, sinds Guinevere in het vorige album overleed. De albums vanaf Het Gebroken Zwaard (album 1) tot en met De Witte Tempel (album 18) worden hierbij niet meegeteld, aangezien er toen geen enkel vrouwelijk hoofdpersonage in de stripreeks was.
  • Op de achterkant van de herdruk uit 1990 staat Het Verdronken Land geschreven als Het verloren land.
  • In de herdruk van 1990 staat Rita Bernears als inkleurster vermeld. In de herdruk van 2001 staan Marita Baeyens (Marita Bayens) en Diane Asselberg als inkleursters vermeld.
  • Vanaf de volgende reeksen zouden alle leden nog terugkeren als hoofdpersonages, maar alleen Merlijn zou in elk tijdperk een hoofdpersonage zijn, terwijl Koning Arthur en Guinevere in Karel Biddeloo's reeks alleen hoofdpersonages zouden zijn. Koning Arthur Lancelot werd een hoofdpersonage in de volgende reeks, maar in de nieuwe reeks echter een terugkerend personage.
  • Dit is het eerste album sinds De Witte Tempel (album 18), 24 albums eerder waarbij geen vrouwelijk hoofdpersonage bij de lijst stond.
  • Niet de eerste 18 albums meegeteld van de stripreeks, dit album en het volgende album Parcifal (album 43) zijn de enige albums waarbij Guinevere tijdens de originele reeks een krediet alleen heeft tijdens de albums naar overlijden.

Achter de schermen[]

Advertisement