De Rode Ridder Wiki
Advertisement

Het Zwarte Teken
Strip173
Toeschrijving
Auteur:

Karel Biddeloo

Omslag:

Karel Biddeloo

Illustrator:

Karel Biddeloo

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Pagina's:

36

ISBN:

9789002202643

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Heksenmeester

Volgende:

De Erfgenaam

Het Zwarte Teken is de 173ste strip van De Rode Ridder.

Verhaallijn[]

Het kasteel Tintagel in Zuidwest-Engeland. De alwijze tovenaar Merlijn kijkt in zijn geheim dagboek uit de tijd van koning Arthur, waardoor hij het verleden doet herleven. Hij ziet hoe koning Arthur de Rode Ridder en Lancelot uitstuurt om een onderzoek te voeren in het geheimzinnig gebied van Aberdare, heer van Bodwin Moors. Johan en Lancelot ontdekken dat de onderdanen van Aberdare dag en nacht dwangarbeid verrichten en een zwart teken op hun voorhoofd hebben ...[1].

Verschijningen[]

Personages[]

Locaties[]

Voorwerpen[]

Wetenswaardigheden[]

Galerij[]

Afwezigheid van Demoniah en Galaxa[]

Demoniah 001
Demoniah

Fouten[]

  • In deze strip zijn de haren van Guinevere en Hugon grijs/wit ingekleurd. Normaal heeft Guinevere blond haar en is Hugon's haar bruin.
    • Op sommige plaatjes heeft Guinevere wel gewoon blond haar.
  • Op de cover heeft Borsos zijn normale rozekleurige kleding aan, maar op dat moment droeg hij de kleding van een soldenier van Aberdare. Zijn kleding zou dus eigenlijk blauw moeten zijn.
  • Op de kleding van de wachter die Borsos neersloeg toen hij het kasteel binnendrong, stond het wapenschild van Bodwin Moors. Als Borsos daarna de kleding van de man aantrekt, is dat wapenschild verdwenen.

Advertisement