De Rode Ridder Wiki
Advertisement

Johan-Bahaal relatie
Algemene informatie
Intimitiet niveau Vijanden van elkaar

De Johan en Bahaal relatie is een relatie tussen twee vijanden.

Strips[]

Verschijningen[]

Wetenswaardigheden[]

  • Beide personages dachten dat een ander personage Merlijn was. Johan dacht dat Merlijn's dubbelganger Merlijn was (Lyonesse), terwijl Bahaal als Niemand dacht dat Kerwyn zijn leermeester Merlijn was, maar dat komt doordat ze tweelingbroers zijn (Gorgonia).
  • Beide Johan en Bahaal hebben een opdrachtgever die elkaar's broer zijn: Merlijn en Kerwyn.
  • Johan had Bahaal proberen neer te steken met zijn zwaard, maar dit mislukte. (Duivelsmist)
  • Beide Johan en Bahaal hebben meerdere dingen gemeen: Johan en Bahaal hebben allebei een geliefde (gehad of nog), zijn allebei ridders en allebei zijn ze de eigenaar geweest van één of meerdere kastelen.
  • Johan had zowel Bahaal ontmoet als de Naamloze Ridder en Bahaal. Het is onbekend of Johan wist dat het dezelfde persoon is.
  • Bahaal had Johan's leven indirect gered in De Blauwe Heks, sinds Bahaal zich voordeed als Boggolt, maar Johan begon in de Toverspiegel linkshanding te worden en zijn hart veranderde van plek.
  • Beide personen hebben een persoon vermoord door met een naam van 3 letters. Beide personen die stierven, Ord en Hor hadden niet verwacht dat ze door Bahaal en Johan om het leven kwamen.
  • Beide personages hadden iemand aan "het hof van Koning Arthur" omgebracht. Bahaal had Arthurs dubbelganger omgebracht, terwijl Johan Merlijns dubbelganger had omgebracht.
Advertisement