De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Kamir
Kamir
Naam Kamir
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Grijs
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Leerling van Omar
Gestorven in De Woestijn
Doodsoorzaak Zelfmoord door een ontploffing te veroorzaken
Slachtoffers
Direct
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien De Parel van Bagdad
Laatst gezien De Parel van Bagdad
Verschijningen 1

Kamir verscheen in De Parel van Bagdad.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ergens in zijn leven werd Kamir een leerling van Omar de wijze. Hij leerde van hem hoe hij met magische poeders en middelen moest omgaan. Kamir was ook een goede boogschutter. Op een dag vertrok hij naar het bolwerk van de Zwarte Magiërs, daar wilde hij de Parel van Bagdad in handen krijgen. Kamir kwam tot vlak bij de parel, maar de overmacht aan magiërs was te groot. Hij werd verslagen en gevangen gezet in een kerker[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Jaren later dringt Johan van Horst het bolwerk van de magiërs binnen. Kamir wordt door de ridder uit zijn kerker gehaald, waarna hij zich met pijl en boog bewapend. Samen kunnen ze de Parel van Bagdad veroveren. Kamir kan hierbij nog verschillende magiërs met zijn boog neerschieten. Terwijl Johan vlucht blijft Kamir achter om het bolwerk van de Zwarte Magiërs te vernietigen. Hij schiet een brandende pijl tussen de brandbare stoffen van de magiërs. Hierdoor ontploft het hele bolwerk en komen Kamir en de laatste Zwarte Magiërs allen om het leven[1].

Cover verschijningen[]

Verschijningen[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kamir was ondanks zijn lange gevangenschap nog steeds een trouwe aanhanger van Omar de wijze. Hij had er zelfs zijn leven voor over als de Parel in Bagdad aan zou komen.

Kracht en sterkte[]

Kamir was een goede boogschutter.

Wetenswaardigheden[]

  • Kamir's kleren waren op de oorspronkelijke cover bruin ingekleurd. Bij de ingekleurde versie werden ze paars van kleur.
  • Kamir is een van de personen die in het begin van de stripreeks Johan's leven redde. Hoe dan ook, Johan had Kamir bevrijd.
  • Ook al behoorde ze niet tot de slachtoffers van Johan van Horst, was hij door Johan bevrijd, waardoor hij een aantal personen had vermoord.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Kamir.
Advertisement