De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Kebir
Kebir 001
Naam Kebir
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Zwart
Biografie
Geboren in Arabië
Familie Onbekend
Werk/beroep Aanvoerder van slavenjagers
Gestorven in Zimbabwe
Doodsoorzaak Speer in de rug door M'Tembe
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Zimbabwe
Laatst gezien Zimbabwe
Verschijningen 1

Kebir was een personage dat verscheen in Zimbabwe.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ergens in zijn leven begon Kebir als slavenhandelaar te werken. Met enkele schepen ging hij regelmatig naar Zuid-Afrika om op slaven te jagen[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Terwijl hij met zijn schepen de Sabi-Rivier afvoer, namen Kebir en zijn mannen Johan van Horst gevangen. Kebir wilde dat de ridder voor hem ging werken. Johan deed alsof hij meewerkte, en kort daarop gingen ze samen richting Zimbabwe. Tijdens een slavenjacht nam Johan de medicijnman Yohkk gevangen. Toen Johan zich met Yohkk afzonderde, hield Kebir hen in de gaten. Yohkk gooide een verdovend poeder in het vuur waardoor Kebir en zijn mannen in slaap vielen. Uren later kwamen ze weer bij bewustzijn. Kebir en zijn soldaten gingen achter Johan en Yohkk aan maar in de buurt van Zimbabwe werden ze aangevallen door de Luipaardgarde. Al zijn mannen werden vermoord, alleen Kebir overleefde omdat hij deed of hij dood was. Later ging hij naar Zimbabwe om wraak op Johan te nemen. Hij kwam de stad binnen en sloeg een wachter neer met een knuppel. Kort daarna sloeg hij ook Yohkk neer. Kebir wilde toeslaan toen Johan was afgeleid maar M'Tembe vermoordde hem met zijn speer[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Wetenswaardigheden[]

  • De naam Kebir was eerder gebruikt door Morduk Slindar in De Vesting als een bijnaam.
  • Net als zijn moordenaar wilde hij Johan om het leven brengen.
    • Toevallig genoeg faalde beide mannen in hun opdracht en beide mannen faalde doordat ze onverwacht stierven.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Kebir.
Advertisement