De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Kerkid
Kerkid
Naam Kerkid
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Viola - Pleegdochter
Werk/beroep Tolmeester
Werknemer(s) Soldaten
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Eerst gezien De Riviergod
Laatst gezien De Riviergod
Verschijningen 1

Kerkid is een personage uit De Riviergod.

Biografie[]

Eerder leven[]

Door de lange afwezigheid van de koning kon de tolmeester Kerkid doen wat hij wilde. Hij verhoogde de tol enorm en dwong de vissers uit de plaatselijke vissersgemeenschap om hem parels te leveren. Kerkid werkte daarvoor samen met de hogepriester Zamul, die de vissers met angst onder controle hield. Kerkid had ook een pleegdochter genaamd Viola. Nadat Viola ermee begon om de voor Kerkid onbekende Gammon te ontmoeten, wilde Kerkid hem in handen krijgen of doden[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kerkid was een zeer gierige en ongeduldige man. Hij misbruikte het vertrouwen van de koning om snel rijk te worden. Aan de ene kant vroeg hij hoge tolgelden aan reizigers die naar de overkant van de rivier wilden, ten tweede verlangde hij grote hoeveelheden parels van de vissers aan de rivier. Voor zijn pleegdochter Viola voelde Kerkid niets, daarom liet hij haar gewoon achter toen hij wilde vluchten. Met Zamul kon Kerkid het schijnbaar wel goed vinden.

Kracht en sterkte[]

Kerkid was een degelijke zwaardvechter, maar van Johan zou hij het niet kunnen winnen.

Wetenswaardigheden[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Kerkid.
Advertisement