De Rode Ridder Wiki
Advertisement

Kirzil-Ermak
Ermak
Naam Kirzil-Ermak
Bijnaam Marulic
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Biografie
Familie
Werk/beroep
Slachtoffers
Direct 4[1]*
Indirect 3[2]*
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Bewaker
Laatst gezien De Bewaker
Verschijningen 1

Kirzil-Ermak verscheen in De Bewaker.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Cover verschijningen[]

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Andere verschijningen[]

Nieuwe covers[]

Wetenswaardigheden[]

  • Kirzil-Ermak is een van de meesterbreinen die Johan had laten leven. Johan zelf liet ook Kirzil-Ermak leven, omdat hij wist dat Kirzil-Ermak het alleen deed voor het goud van de berg, dus met een goed doel.
  • Johan is de enige persoon die weet dat Marulic een andere naam is van Kirzil-Ermak.
  • De schok dat Marulic uiteindelijk Kirzil-Ermak was, kan gezien worden als een schok voor de lezers en Johan.
  • Kirzil-Ermak is het enige menselijke personage in de stripreeks die 4 eenling personages ombracht in hetzelfde album.
  • Kirzil-Ermak is het enige menselijke personage in de stripreeks die 4 eenling personages ombracht meer dan de hoofdpersonages Johan van Horst en Demoniah.
  • Kirzil-Ermak had in de stripreeks geen enkel vrouwelijk personage om het leven gebracht.
  • Yorgen was het enige slachtoffer van Kirzil-Ermak die op geen enkele cover verscheen.
  • Kirzil-Ermak is het enige personage naast Johan die verscheen op beide covers van De Bewaker.
    • Met alle andere hertekende covers meegeteld is Kirzil-Ermak ook het enige personage uit de albums met hertekende covers die op meer dan 1 cover staat naast Johan.

Advertisement