De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Kojiro
Kojiro 001
Naam Kojiro
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Geboren in Japan[1]
Familie Onbekend
Werk/beroep Lijfwacht van Origas
Gestorven in De Engelse kust
Doodsoorzaak Lemmet van een mes
in de nek door Chuk
Slachtoffers
Direct Onbekend[2]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Bloed in de Branding
Laatst gezien Bloed in de Branding
Verschijningen 1

Kojiro was de lijfwacht van Origas.

Biografie[]

Eerder leven[]

Ergens in zijn leven werd Kojiro de lijfwacht van kapitein Origas. Hij was een echte doder, die het respect van de andere piraten afdwong. Daarom gingen ze snel aan de kant als Kojiro zich in de strijd mengde. De piraten gebruikten een nep waarschuwingsbaken om schepen op de klippen te laten lopen[3].

Gevecht om het waarschuwingsbaken[]

Toen Johan van Horst, Chuk, Alfons de Beauchamps en Patrick de Ross hun neppe signaalbaken hadden ingenomen, probeerden de piraten dit tevergeefs weer in handen te krijgen. Tegen de geoefende ridders konden ze niet op. Daarom besloot Origas dat Kojiro de weg vrij moest maken. Kojiro vocht eerst met Patrick de Ross en wist de ridder al snel in de schouder de verwonden. Daarna nam Chuk het tegen hem op. Chuk vocht net als Kojiro met twee wapens, waarmee hij de samoerai wist af te weren. Kojiro besloot daarom Chuk vanop afstand met een mes worp te doden. Chuk kon het lemmet van zijn eigen mes echter uit het gevest schieten. Kojiro werd door Chuk´s lemmet dodelijk getroffen in de nek, waarna de piraten zich snel terugtrokken[3].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Kojiro is een Japanse naam en betekent in New Zeeland "kind geboren na het eerste kind" en in Nederland betekent het "tweede kind".

Kojiro's naam in het Katakana is コジロウ.

Persoonlijkheid[]

Kojiro was erg trouw aan Origas. Hij was ook een echte moordenaar. Kojiro bleef altijd rustig, behalve als hij begon te vechten.

Kracht en sterkte[]

Kojiro had een goede opleiding met wapens gehad. In zijn gevechten gebruikte hij twee wapens, een lang zwaard en een korte. Hiermee was hij in staat om tegelijk aan te vallen en te verdedigen. Als zijn tegenstander meer weerstand bood dan gedacht kon Kojiro zijn korte zwaard werpen.

Achter de schermen[]

  1. Hier komen de Samoerai's vandaan
  2. Het is niet bekend hoeveel mensen Kojiro heeft vermoord
  3. 3,0 3,1 Bloed in de Branding

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Kojiro.
Advertisement