De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Krelis
Krelis 001
Naam Krelis
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Wit
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Boer
Lid van Demoniah's groep
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Levenselixir
Laatst gezien Het Levenselixir
Verschijningen 1

Krelis was een handlanger van Demoniah.

Biografie[]

Eerder leven[]

Krelis was een boer uit de streek Horst. Hij stond bekend om zijn hebzucht[1].

Werk voor Demoniah[]

Demoniah wilde de boerderij van Krelis als bolwerk gebruiken. Ze beloofde hem een vermogen in ruil voor zijn medewerking. Krelis stuurde al zijn knechten weg, waarna Demoniah meerdere handlangers en wapens naar de boerderij bracht. Enige tijd later verschenen Johan van Horst, Godfried, Diederik en Chuk op zijn erf. Johan kende Krelis en vroeg hem of hij binnen mocht gaan kijken. Toen de ridder naar binnen liep probeerden Demoniah's handlangers hem te doden. Toen Johan hen versloeg, wilde Krelis zelf ingrijpen met zijn mes. Johan kon de aanval echter afweren. Hierna werden Krelis en de anderen gevangen genomen. Hij vroeg aan Johan om genade, maar die nam hem alsnog mee naar hertog Jan Primus. Die zou over Krelis oordelen[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Krelis is een mannelijke naam en betekent "de gehoornde" (beschermheilige van het rundvee).

Persoonlijkheid[]

Krelis stond bekend om zijn hebzucht. Hoewel hij vermogend was wilde hij nog meer. Zijn hebzucht kostte hem uiteindelijk alles wat hij bezat.

Kracht en sterkte[]

Krelis was geen vechter, maar een boer. In zijn gevecht met Johan gebruikte hij een mes om de ridder in de rug te steken. Hij was echter niet snel genoeg.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Krelis.
Advertisement