De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Kunar
Kunar
Naam Kunar
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Ridder
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien De Gouden Sikkel
Laatst gezien De Gouden Sikkel
Verschijningen 1

Kunar was een vertrouweling van kasteelheer Gawijn.

Biografie[]

Eerder leven[]

Kunar was een bekende ridder. Hierdoor nam Gawein hem in vertrouwen door hem een boodschapper te sturen. In deze boodschap vroeg Gawein of Kunar hem wilde helpen met het beschermen van zijn dochter Hilde. Thoran, de leider van de Goude Sikkel sekte, zou haar doden. Hoe Thoran de moord zou plegen wist nog niemand[1].

De aanslag op Hilde[]

Aangekomen in het kasteel van Gawein ontmoete Kunar de andere ridders. Het waren Johan, Rolf van Herzele en Reynold. Samen zouden de ridders Hilde beschermen. Door een voorstel van Rolf stuurde Gawein al zijn personeel weg. De mannen wisten niet dat Rolf in feite Nabor was, Thorans broer. De kapitein van de soldaten werd boos toen hij weg gestuurd werd. De kapitein zei dat Kunar in de kamer van Hilde geweest was en wilde uitleg. Kunar kreeg ruzie met de kapitein en greek naar zijn mes. Johan gooide hem echter tegen de grond met een schouderworp. Tijdens de daaropvolgende wachtronde was Kunar van plan Johan zijn onschuld te bewijzen. Hij werd in de gang onverwachts neergeslagen. Toen Kunar weer bijkwam was alles voorbij. Thoran en Nabor waren dood en Hilde gered[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Kunar.
Advertisement