De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Questionmark

De naam van deze titel komt door gissing.

Ook al is dit artikel gebaseerd op canon informatie, de uiteindelijk naam van dit onderwerp komt door gissing en door informatie uit De Rode Ridder stripreeks. Dit hoeft niet de originele naam te zijn.

Landloper
Landloper
Naam Onbekend
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Landloper
Werknemer van Wardon
Doodsoorzaak Mes in de rug door Sligurt
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Drie Huurlingen
Laatst gezien Drie Huurlingen
Verschijningen 1

Deze landloper verscheen in Drie Huurlingen.

Biografie[]

Eerder leven[]

Bij toeval zag de landloper op een avond Parcifal samen met Johan en Lancelot in een afgelegen hut. In de hoop er geld aan te verdienen ging de man snel naar heer Wardon[1].

De jacht op Parcifal[]

Wardon was blij met dit nieuws en stuurde hem samen met enkele soldaten op zoek naar Parcifal. Toen de landloper kort daarop enkele boeren ondervraagde, bedreigde hij hen met zijn zwaard. Parcifal verscheen plotseling en wilde ingrijpen. Omdat Parcifal niet bewapend was kon de landloper genadeloos toesteken met zijn zwaard. Woedend sloeg een boer de landloper neer. De soldeniers konden de boer echter overmeesteren[1].

Dood[]

Op dat moment kwamen Johan en Lancelot eraan. Ook de huurlingen Baldon, Albar en Sligurt vielen hen aan. Nadat de soldaten verslagen waren wilde de landloper vluchten. Ver kwam hij niet, omdat Sligurt trof hem dodelijk in de rug met een mes[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Deze landloper had geen naam gekregen in de strip.

Persoonlijkheid[]

De landloper was een arm persoon, zonder vaste verblijfplaats. Hij hoopte geld te kunnen verdienen als hij Wardon hielp. De landloper was genadeloos en had Parcifal bijna omgebracht met zijn zwaard.

Kracht en sterkte[]

De landloper kon met een zwaard overweg en wist hoe hij op een paard moest rijden.

Wetenswaardigheden[]

Achter de schermen[]

  • Deze landloper was bedacht en getekend door Karel Biddeloo en verscheen voor het eerst in 1969.

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Landloper (Drie Huurlingen).
Advertisement