De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Malicia
Malicia
Naam Malicia
Bijnaam De Duivel
De Slang uit het Paradijs
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Onbekend
Geslacht Vrouw
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie
Werk/beroep
Werknemer(s) Shandar
Slachtoffers
Direct 1[1]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Tuin van Eden
Laatst gezien De Tuin van Eden
Verschijningen 1

Malicia is ook wel bekend als de slang uit het Paradijs en de Duivel.

Biografie[]

Eerder leven[]

Om het werk van de schepper teniet te doen liet zij ooit Adam en Eva van de appel uit de Levensboom eten. Later gebruikte zij de appels van de boom om mensen voor even terug te laten keren naar het Paradijs. Samen met haar sterfelijke handlanger Shandar, trok zij als waarzegster door het land en verkocht de appels voor een fortuin aan rijke edelen. Die werden snel verslaaft aan de tuin en gaven hen uiteindelijk al hun bezittingen in ruil voor de appels. Zo werden zij schatrijk[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Tijdens hun reizen komen Malicia en Shandar aan in Horst. Daar maken zij kennis met Johan van Horst, Hugo Pynnock en hun vrienden. Na een klein voorproefje, besluiten Johan, Hugo, Trudo en Chuk naar de tuin van Eden te gaan. Nadat zij van de appel gegeten hebben en in een soort van trance vallen, laat Alfons de Beauchamps hen allebei in de toren gevangen zetten tot de ridders weer terug zijn uit de tuin. Malicia kan echter op twee plaatsen tegelijk zijn en gaat naar Eden. Daar heeft zij een gesprek met Johan, waarin zij hem aanbied voor haar te komen werken. Hij krijgt bedenktijd tot de avond, als hij dan niet terug bij de Levensboom is zal zij hem en de anderen ombrengen[2].

Johan komt niet opdagen, waarna zij zich in een reusachtige slang verandert en naar de tempel van Adam gaat. De ridders schieten een aantal pijlen naar haar, maar die halen niets uit. Zij verandert zich weer in haar menselijke vorm en dreigt de ridders te vermoorden, als opeens de poortwachter van Eden verschijnt en haar verjaagt met enkele bliksemstralen. Op het moment dat de ridders weer bij bewustzijn komen op Horst, vermoord zij Shandar en verdwijnt dan spoorloos[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Persoonlijkheid[]

Als de Duivel is Malicia het kwaad in persoon. Malicia's plan was het om te zorgen dat rijke mensen hun hele bezit aan haar en Shandar zouden verliezen.

Kracht en sterkte[]

Malicia bezat bovenatuurlijke krachten. Ze kon zich in een enorme slang veranderen en was onkwetsbaar voor normale wapens.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Malicia.
Advertisement