De Rode Ridder Wiki
Advertisement

Manders
Manders
Naam Manders
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Ongenoemde vrouw - Vrouw
Werk/beroep Hereboer
Doodsoorzaak Vermoord door Molter met vuur
Slachtoffers
Direct
Indirect
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien De Vuurgeest
Laatst gezien De Vuurgeest
Verschijningen 1

Manders verscheen in De Vuurgeest.

Biografie[]

Eerder leven[]

Manders was samen met Tolnaer de machtigste boer in de streek. De twee mannen wilden ook de grond van Kerstian de alchemist. Hiervoor huurden ze enkele rabauwen uit de dievenwijk in. De rabauwen moesten Kerstian en zijn familie verdrijven door zijn huis in brand te zetten. Bij deze aanslag kwam Kerstian's vrouw om het leven. Kerstian die zich nu Molter noemde zwoer wraak te zullen nemen. Na jarenlang in de dievenwijk te hebben geleefd, kwam Molter erachter dat de aanslag het werk van Manders en Tolnaer was[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Manders en zijn vrouw waren uitgenodigd op een feest van Tolnaer. Daar waren ook De Heer van Kronsteen en zijn dochter Greetje. Johan was de eregast, omdat hij Tolnaer van rabauwen had gered. In het gesprek vertelde Johan over een onbekend persoon die in de resten van Kerstians huis liep. Manders schrok hevig en dacht dat de Vuurgeest wraak op hem kwam nemen. Nog diezelfde nacht bracht de Vuurgeest Tolnaer om het leven. Manders en de anderen wisten aan het vuur te ontsnappen. Later sloeg Molter echter in de hoeve van Manders toe. Zwaar gewond werd Manders nog naar buiten gebracht. Hij zei dat de Vuurgeest nu niet meer zou toeslaan. Daarna stierf Manders[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

Advertisement