De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Marco Polo
Polo
Naam Marco Polo
Status Levend[1]/Overleden[2]
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Donkerbruin
Biografie
Familie Nicolo Polo - Vader
Matteo Polo - Oom
Werk/beroep Ontdekker
Slachtoffers
Direct
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Claus Scholz[3]
Eerst gezien De Vreemdeling
Laatst gezien De Vreemdeling
Verschijningen 1

Marco Polo is een personage uit De Rode Ridder.

Biografie[]

Eerder leven[]

Samen met zijn vader Nicolo Polo kwam Marco in 1269 naar China[2]. Op dat moment heerste Kublai Khan over het land. De Mongolen waren de heersers over de Chinezen. Marco verbleef lange tijd aan het hof[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Marco zag Johan het eerst samen met Chen Cheng en Chen Ling. Het drietal was op de vlucht voor de handlangers van Kong Fang Hsiung. Hierbij vielen de lijsten die het drietal bij zich hadden op de grond. Marco las wat er in de lijsten stond. Het waren belastende bewijzen tegen Kong Fang Hsiung. Even later kwam Kong door zijn eigen schuld om het leven[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Wetenswaardigheden[]

  • Bij het personage duurt het het langst dat hij verschijnt in persoon, nadat hij genoemd was: 222 albums.
  • Marco Polo is het enige personage die zowel dood (genoemd dus als persoon) als levend verscheen in persoon.
  • Marco Polo deelt een gelijkenis met de eerdere Gareth in de stripreeks. Beide personages hebben een omgedraaide rol (Gareth is in zijn eerste verschijning als levend te zien en later als dood, terwijl Marco Polo is eerst genoemd als overleden en maakt later een levende verschijning). In beide gevallen is hun status onbekend (of ze dood of in leven zijn) in de stripreeks.
  • Marco Polo deelt een gelijkenis met de latere Jan van Horst. Beide personages werden 2 albums genoemd, voordat ze beide fysiek of een verschijning maakte in de stripreeks. Beide personages hadden een lange absentie nadat hun genoemd werden in de stripreeks en een verschijning maakte. Beide personages zijn gebaseerd op echte personen. Beide personages maakte hun officieel hun debuut in de nieuwe reeks.

Achter de schermen[]

Marco 001
Marco Lopo

  1. 1,0 1,1 1,2 De Vreemdeling
  2. 2,0 2,1 Het Wapen van Rihei
  3. Marco Polo was genoemd in Het Wapen van Rihei van Willy Vandersteen.

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Marco Polo.
Advertisement