De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Melchisedek
Melchisedek
Naam Melchisedek
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie De Koningen van Abessinnë
- Voorvaderen
Werk/beroep Koning van Umm Hagar
Slachtoffers
Direct
Indirect
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Gouden Masker
Laatst gezien Het Gouden Masker
Verschijningen 1

Melchisedek verscheen in Het Gouden Masker.

Biografie[]

Eerder leven[]

Melchisedek stamde af van de Koningen van Abessinnë. Net als zijn voorvaderen beweerde hij een lijnrechte afstammeling van koning Salomo te zijn. Zijn paleis stond in Umm Hagar. Melchisedek werkte samen met Gonzaga van de Tempeliers, ze zochten in de woestijn naar sporen van oude beschavingen. Hij zou de werklieden leveren, Gonzaga zou hen beschermen met zijn ridders[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Nadat een ploeg van zijn mannen was vermoord, kwam Gonzaga naar Umm Hagar. Hierbij maakte Melchisedek kennis met Johan van Horst en diens schildknaap Chuk. Tijdens de bespreking werden ze afgeluisterd door een onbekende vrouw. Ze proberen haar gevangen te nemen, maar de vrouw ontsnapte. Johan had van de vrouw een munt gekregen waarop de koningin van Sjeba stond afgebeeld. Daarom raakten Melchisedek en Gonzaga ervan overtuigt dat dit voorval met hun opgravingen naar het paleis van de Koningin van Sjeba te maken had. Melchisedek zou weer voor de nodige mannen zorgen, kort daarna trok een tweede expeditie de woestijn in[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Advertisement