De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Mentu-Hotpe
Mentu
Naam Mentu-Hotpe
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Eerst een mens later een mummie
Geslacht Man
Haarkleur Onbekend
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Legeraanvoerder
Doodsoorzaak In brand gestoken door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct 1[1]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Zwarte Cobra
Laatst gezien De Zwarte Cobra
Verschijningen 1

Mentu-Hotpe is een mummie die te zien was in De Zwarte Cobra.

Biografie[]

Eerder leven[]

Tijdens zijn leven was Mentu-Hotpe een gevreesde veldheer. Later stierf hij door onbekende redenen en werd gemummificeerd[2].

Na zijn dood[]

Lang na zijn dood liet Horeptah zijn sacrofaag uitgraven. Horeptah was de leider van de sekte van de Zwarte Cobra. Deze groep Egyptenaren wilde hun land weer in terug in handen krijgen. Horeptah was geen strijdman, daarom had hij Mentu-Hotpe nodig om zijn mannen aan te voeren. Met een magisch ritueel wekt Horeptah de mummie tot leven. De eerste slachtoffers van Mentu-Hotpe zullen de gevangen Johan van Horst en Daphne worden. Johan probeert de mummie tegen te houden met zijn zwaard, maar dat blijkt nutteloos. Op dat moment tast de magische rook van het ritueel het beeld van een zwarte cobra aan. Hierdoor komt het beeld tot leven en valt meteen aan. Door een handige schouderworp kan Johan Mentu-Hotpe bij de cobra werpen. De twee monsters beginnen gelijk aan een gevecht. Uiteindelijk kan Mentu-Hotpe de cobra verpletteren tegen een paal. Daarna rent hij achter Johan en Daphne aan. De ridder kan de mummie op het laatste moment in brand zetten. Terwijl het vuur hem verteert loopt Mentu-Hotpe in Horeptah's richting. De sekteleider duwt Nefisti in de armen van het monster en vlucht. Mentu-Hotpe wurgt Nefisti, om snel daarna geheel te verbranden[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Wetenswaardigheden[]

  • Hoewel Mentu-Hotpe door Johan verbrand werd was hij eigenlijk al dood.
  • Mentu-Hotpe was de tweede mummie die in de reeks verscheen. De eerste was Nemphore uit De Groene Mummie, en de derde was de Afrikaanse tovenaar uit De Lamp van Alladin.
  • Net als de Monsterman werd Mentu-Hotpe door Johan in brand gestoken, maar leefde nog een tijdje door voordat hij daardoor omkwam.
  • Mentu-Hope is het eerste personage omgebracht door Johan die al overleden was. De andere waren waarschijnlijk personages uit Het Scheepskerkhof.

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Mentu-Hotpe.
Advertisement