De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Morgenster
Morgenster
Naam Morgenster
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Blond
Biografie
Familie
Werk/beroep Fee van de Dageraad
Slachtoffers
Direct
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Oog van Toth
Laatst gezien Het Oog van Toth
Verschijningen 1

Morgenster is een personage die verscheen in Het Oog van Toth.

Biografie[]

Eerder leven[]

Morgenster was de fee van de dageraad. Ze kon alleen overdag verschijnen, in de nacht keerde Morgenster terug naar haar rijk. Ze was een dienares van Galaxa[1].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Galaxa vroeg aan Morgenster om Johan van Horst te helpen in zijn gevecht tegen De Sekte van Toth. Ze bevrijdde hem uit zijn cel, waar hij onterecht in was opgesloten door de stadswacht. Vervolgens bracht ze Johan op weg naar De Kristallen Bergen, waar de alchemist Zaltar woonde. Johan zou hem moeten helpen toen de sekteleden kwamen want Morgenster moest zich terugtrekken met het vallen van de nacht[1].

In de ochtend kan zij naar Zaltar's grot komen, en vind daar Johan die vergiftigd werd met Darkon's staf. Zij vernield de staf en redt zo het leven van Johan. Zaltar is dood en het Oog van Toth, dat in zijn bezit was is gestolen. Samen gaan Morgenster en Johan naar het Zwarte Moeras waar Darkon en zijn mannen hen al opwachten. Terwijl Johan met Darkon's mannen vecht, bestrijden Morgenster en Darkon elkaar met hun geestkracht. Ze verslaat Darkon die nu zijn laatste kans waagt: een Vuurdemon oproepen door middel van het Oog van Toth. Met een magische ring kan Johan de demon vernietigen. Nu is Darkon's macht gebroken en verschijnt Bahaal. Morgenster wil dat Bahaal de hele plunderbuit van de sekte teruggeeft, wat hij ook doet omdat Galaxa anders zelf zou ingrijpen. Hierna neemt Morgenster afscheid van Johan en verdwijnt weer[1].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Persoonlijkheid[]

Kracht en sterkte[]

Achter de schermen[]

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Morgenster.
Advertisement