De Rode Ridder Wiki
Advertisement
Norvald
Norvald
Naam Norvald
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Geboren in Onbekend[1]
Familie Onbekend
Werk/beroep Burchtheer
Hertog
Werknemer van Bahaal's groep
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Het Nimfenwoud
Laatst gezien Het Nimfenwoud
Verschijningen 1

Norvald was een lid van De Duivelaanbidders.

Biografie[]

Eerder leven[]

Norvald was een hebzuchtige burchtheer uit het Noorden. Hij begon voor Bahaal te werken en werd op die manier lid van de Duivelaanbidders[2].

Ontmoeting met Johan van Horst[]

Norvald en de anderen van zijn groep moesten naar De Kring der Ouden in het woud. Daar zou Bahaal de macht over het beeld van een Griffioen krijgen, waarna ze in de omgeving konden plunderen en moorden. Het was hun opdracht Johan en Merlijn tegen te houden voordat ze het beeld zouden vernielen. Bij een aanval op het tweetal ging het mis. Norvald en enkele anderen van de groep werden door Johan in een zwaardgevecht vermoord[2].

Verschijningen[]

Stripreeks[]

Naam betekenis[]

Er is niks bekend over de naam Norvald.

Persoonlijkheid[]

Norvald stond bekend als hebzuchtig. Dat was ook de voornaamste reden dat hij voor Bahaal begon te werken.

Kracht en sterkte[]

Als burchtheer kon Norvald met wapens omgaan. Maar tegen de verrassende aanval van Johan kon hij zich niet op tijd verdedigen.

Wetenswaardigheden[]

  • Norvald is de eerste genaamde persoon die werkte voor Bahaal die vermoord werd door Johan van Horst.
    • In De Toverspiegel werkte Boggolt voor Bahaal, maar hij was hier zelf niet bewust van en was ook geen directe werknemer van hem.
  • Norvald is de enige burchtheer wiens naam was bevestigt van de Duivelaanbidders en ook de enige persoon omgebracht van de Duivelaanbidders door Johan van Horst wiens naam was bevestigt.
  • Norvald begon de terugkerende prop waarin Johan een persoon ombrengt, wiens naam was bevestigt na zijn dood.
  • Norvald is Johans enige slachtoffer met een bevestigde naam wiens burcht nooit te zien was in de respectieve strip.
  • Norvald is ook één van Johans weinige slachtoffers die met meerdere personen (Duivelaanbidders) deelde wiens burcht nooit te zien was in zijn respectieve strip.
  • Norvald was Johans 150ste moord die te zien was in een album van Karel Biddeloo's reeks.

Achter de schermen[]

  1. Volgens Merlijn kwam Norvald uit het Noorden. Aangezien de gebeurtenissen uit deze strip zich in Engeland afspelen is het zeer waarschijnlijk dat Norvald uit Noord-Engeland kwam.
  2. 2,0 2,1 Het Nimfenwoud

Zie ook[]

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Norvald.
Advertisement